تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۶۳۲۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان:
پوشش برف حوضه های آبریز خوزستان کاهش یافت
معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان از کاهش پوشش برف برای حوضه های آبریز رودخانه های خوزستان خبر داد.

هوشنگ حسونی زاده پیش از ظهر امروز در نشست ستاد مدیریت بحران استان خوزستان با ارائه گزارشی آخرین شرایط منابع آبی استان خوزستان اظهار کرد: پوشش برف در حوضه های آبریز رودخانه کارون هشت درصد، رودخانه دز ۱۰ درصد و رودخانه کرخه سه درصد کاهش داشته است.

وی در خصوص وضعیت پیش بینی بارندگی بیان کرد: از ۱۰ فرودین تا ۱۰ اردیبهشت وضعیت بارش بسیار خشک پیش بینی شده است. امسال پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب ورودی به مخازن سدهای استان داشتیم که ۴۵ درصد منفی بوده است؛ حوزه مارون با ۸۲ درصد کاهش ورودی و جره ۷۳ درصد و کارون با ۶۷ درصد کاهش بدترین وضعیت را دارند.

حسونی زاده با اشاره به اینکه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب از ذخایر سال گذشته استفاده شده بیان کرد: بر اساس پیش بینی ها متوسط ورودی ۱۱۷ مترمکعب در ثانیه به حوزه کارون خواهیم داشت.

معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی ورودی به دز ۸۶ مترمکعب خواهد بود، ادامه داد: چهار میلیارد و ۶۹۲ میلیون مترمکعب در کل پیش بینی ورودی استان است.

حسونی زاده در ارتباط با مفروضات برنامه تأمین آب برای ۶ ماه دوم سال گفت: تأمین آب شرب و صنعت معادل نرمال، برای حوضه  مارون اولویت شرب و کشت های دائم و تخیلات، عدم امکان تأمین آب کشت های بهاره و تابستان برای تمام حوضه ها و کیفیت آب تا جای ممکن رعایت شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار