تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۱۶۳۴۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فیروزآبادی:
تصمیم قطعی برای انسداد تلگرام اتخاذ نشده است
دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد که تاریخ و تصمیم قطعی برای تعطیلی تلگرام اتخاذ نشده است.

ابوالحسن فیروزآبادی در خصوص احتمال فیلتر شدن تلگرام تا پایان فروردین ماه گفت: بارها اعلام کرده ام تاریخ قطعی برای تعطیلی تلگرام یا تصمیم قطعی برای انسداد این پیام رسان تا کنون اتخاذ نشده است، پیام رسان های داخلی که منتخب و مورد حمایت دولت قرار می گیرد، موظف هستند که بادهایی را در نظر بگیرند که انتقال کسب و کار از تلگرام به پیام رسان های بومی به سهولت صورت گیرد.

وی بیان داشت: توصیه ما از چند ماه پیش این بود که کسب و کارهای داخلی یکی از پیام رسان های داخلی را انتخاب و در کنار کسب و کاری که در تلگرام دارند در پیام رسان بومی کار خود را ادامه دهند.

رشد پیام رسان های بومی چشمگیر بوده است

فیروزآبادی در این باره که آیا پیام رسان های داخلی به ظرفیت و امکانات تلگرام دست پیدا می کنند، بیان داشت: در نظر داریم با حمایت از پیام رسان هایداخلی چنین ظرفیت هایی رافراهم کنیم، البته این کار زمان بر است، رشد سرعت پیام رسان های بومی در سه ماه اخیر چشم گیر بوده است  هر ماه ظرفیت پیام رسان ها را بررسی می کینم طبق گزارش های واصله ظرفیت آنها  به سه برابر ظرفیت دی ماه سال رسیده است.

وی گفت: امیدواریم این سرعت ادامه پیدا کند و از مردم دعوت می کنیم از پیام رسان های داخلی استقبال کنند و به تدریج کسب و کارهای خود را به پیام رسان های بومی انتقال دهند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در باره ظرفیت پیام رسان های بومی توضیح داد: ظرفیت چند پیام رسان بودمی به 15 میلیون کاربر رسیده است، بنابراین جمعیتی که پیام رسان ها می توانند پاسخگو باشند بیشتر از جمعیت کشور خواهد بود.

احتمال استقبال کاربران ایرانی از ارز تلگرام

وی در خصوص فیلتر تلگرام اظهار داشت: مکانیزم هایی برای افزایش ظرفیت پیام رسان های بومی وجود دارد به هر حال هنوز انسدادی برای تلگرام صورت نگرفته است.

فیروزآبادی با اشاره به برنامه تلگرام برای ارائه ارز دیجیتال در باره تاثیر این ارز بر اقتصاد کشور گفت: ارز تلگرام در دی ماه سال جاری فعال می شود، از آنجایی که به سهولت و با سرعت که در خود خود منحصر به فرد است ارائه می شود، پیش بینی می شود از ارز تلگرام استقبال خوبی صورت گیرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: از آنجایی که ضریب نفوذ تلگرام در کشور ما بالا است این احتمال وجود دارد که استقبال خوبی از ارز تلگرام صورت گیرد.
:
:
:
آخرین اخبار