تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۶۳۵۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نیمی از روستاهای شوش مشکل آب و برق دارند
نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت: نیمی از 220 روستای بخش مرکزی ، فتح المبین و شاوور این شهرستان با مشکل کمبود آب و قطع برق مواجه اند.

سیدراضی نوری چهارشنبه افزود:با وجود پیگیری انجام شده همچنان بسیاری از روستاهای شهرستان شوش با مشکل کمبود آب مواجه بوده و یا آب آشامیدنی آنها از نظر کیفی مناسب نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اعتراض نسبت به کمبود آب در شهرستان شوش به ویژه در مناطق روستایی گفت:برخی روستاهای شوش در شبانه روز تنها 2 ساعت آب دارند و برخی نیز 2 روز در هفته از آب آشامیدنی بهره مند می باشند.

نوری بیان داشت:شبکه های انتقال و توزیع آب بسیاری از روستاهای این شهرستان فرسوده بوده و مکرر دچار شکستگی می شوند که با وجود ترمیم شکستگی از سوی آبفار با وجود کمبود امکانات و تجهیزات بعد از ترمیم شبکه ، آب آشامیدنی آنها گل آلود است. 

نایب رییس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه برخی روستاهای بخش فتح المبین شوش با وجود واقع شدن در مجاورت کانال آب پای پل همچنان از آب آشامیدنی محروم می باشند گفت :مشکل آب روستایی این شهرستان از طریق مدیریت آب و فاضلاب کشور در دست پیگیری است.

وی همچنین بر ضرورت راه اندازی پست 400 کیلو ولت نصر در غرب کرخه تاکید کرد و گفت: در سفر وزیر نیرو به استان خوزستان مشکل آب آشامیدنی مناطق روستایی و نیز افت ولتاژ برق در مناطق شهری و روستایی این شهرستان پیگیری و مطالبه می شود.

نوری خواستار رفع مشکل افت ولتاژ خط 230 کیلو ولت هفت تپه شد وگفت:بیش از 90 روستای این شهرستان نیاز فوری به توسعه شبکه برق و تامین 100 دستگاه ترانس و یا روشنایی معابر دارند.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شوش نیز بیان کرد:با توجه به پراکندگی روستاها در این شهرستان 800 میلیارد ریال اعتبار برای احداث خطوط انتقال آب ،ایستگاه پمپاژ ،تاسیسات مجتمع آبرسانی و شبکه آبرسانی نیاز است.

محمد رازقی گفت:15 روستای شهرستان شوش با 290 خانوار و 10 هزار نفر جمعیت شامل طهرانیه،حسن گرگ، ابو رغیوه ، شویع اطیچ ، شهرک عشایری 2،صبعه شمالی و جنوبی ، مراد آباد ، حاج عبدالله چنانی ،شیخ جابر،بنه طالب،سیدخلیل ، نجات الوان،حاج حنو ، سلمان بندر و سادات علوان از آب آشامیدنی سالم محروم هستند و پنج روستای شیخ حاتم 1 و 2 ،سلمان داود،حسین غلیم و حسین مشلوش با 992 خانوار و 10هزار نفر جمعیت تنها یک ساعت در روز آب دارند.

سیدجمیل موسوی بخشدار فتح المبین نیز گفت: 15 روستای این بخش با هشت هزار نفر جمعیت شامل یک هزار و600 خانوار مشکل آب دارند.

وی همچنین گفت: مجوز برداشت آب از کانال پای پل از سازمان آب وبرق خوزستان گرفته شده و بزودی مجوز برداشت آب برای چهار روستای دیگر این بخش به صورت موقت گرفته خواهد شد. 

بخشدار شاوور نیز گفت:با اجرایی شدن فاز دوم وسوم مجتمع آبرسانی 38 روستایی بخش شاوور مشکل کمبود آب بسیاری از روستاهای این بهش از نظر کمی وکیفی برطرف خواهد شد.

عباس پورعاطف با بیان اینکه این تعداد روستا بیش از 20 هزار نفر جمعیت داشته و چهار هزار و804 خانوار را شامل می شوند گفت:روستاهای حسین ناهض ومحمد غضبان هر کدام به ترتیب 17 و 18 کیلومتر خط انتقال آب و تعویض تاسیسات نیاز دارند که با این اقدام مشکل آب این 2 روستا حل خواهد شد.

وی با تشریح مشکلات ناشی از کمبود آب آشامیدنی در این بخش گفت:روستاهای سید حنو ،سادات نجات علوان،سید حسین احمدی ،مکینه بحرانی ، طالب عزیز و شیخ یابر در این بخش با 480 نفر جمعیت و 100خانوار فاقد آب آشامیدنی سالم هستند.

پورعاطف گفت:با وجود تامین آب روستاهای سیدحسین احمدی (طهرانیه) ، سادات نجات علوان ، حسین غلیم،حاج حنو،حسین مشلوش،حسین مشلوش،سلمان داود،علی ضغیر ، سلمان بندر از شهر الوان در فاصله حدود 15 کیلومتری اما این روستاها روزانه تنها حدود 2 ساعت آب دارند. 

بخشدار شاوور گفت:با توجه به اینکه این طرح ملی است اهالی روستاها از مسئولان ذیربط انتظار دارند با تکمیل و تجهیز فاز سوم طرح آبرسانی به مجتمع خلیفه حیدر(میان آب) مشکل آب 25 روستای دهستان آهودشت را از لحاظ کمی و کیفی حل کنند.

شهرستان شوش با215 هزار نفر جمعیت دارای 220روستا وپنج شهرمی باشد و از نظر جمعیت پنجمین شهرستان در خوزستان است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار