تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۶۳۵۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم شوشتر و گتوند در تذکر شفاهی:
جلوی انتقال آب از سرشاخه‌های دز و کارون گرفته شود/ نمک سد گتوند مانند بمب ساعتی عمل می‌کند
جلوی انتقال آب از سرشاخه‌های دز و کارون گرفته شود/ نمک سد گتوند مانند بمب ساعتی عمل می‌کندعضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با تاکید بر اینکه مشکل کمبود آب در استان خوزستان جدی است، گفت: انتظار داریم از انتقال آب از سرشاخه های کارون و دز جلوگیری شود.

سهراب گیلانی در نشست علنی امروز (چهار شنبه، 22 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی  ضمن تشکر از سفر آتی وزیر نیرو به خوزستان گفت: صمیمانه از مدیران کل برق و آبفای شهری و روستایی خوزستان جهت تامین اعتبار و شروع 25 پروژه مرتبط در شوشتر و گتوند تشکر کرده و از عزیزان آقای مهندس غضنفری، مهندس درویش علی کریمی و دکتر حقیقی قدردانی می کنم.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به کاهش بارندگی و اعتراف رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به اینکه خوزستان مشکل جدی کمبود آب دارد، انتظار داریم از انتقال آب از سرشاخه های کارون و دز به جز آب شرب جلوگیری شود.

گیلانی گفت: نسبت به تامین آب برای منشأ ریزگردهای داخل سرزمین های خوزستان باید اقدام شود و خبرهای خوشحال کننده آن را به مردم هدیه کنیم.

وی نسبت به برخورد دوگانه مسئولان با کشاورزان انتقاد کرد و افزود: باید برای شوری آب پشت سد گتوند که سه برابر شوری آب خلیج فارس است و 8.5 میلیون تن نمک در آن وارد شده و مانند بمب ساعتی عمل می کند، باید راه حلی پیدا شود.

گیلانی ادامه داد: سازه های آبی و آبشارهای بی نظیر شوشتر که ثبت جهانی شده اند، باید مسیر اصلی تامین آب آنها اصلاح شود، زیرا بی توجهی یک ساله به مصوبات لایروبی این منطقه مورد اعتراض عدیده شده است.

وی در تذکر دیگر خود خطاب به وزیر اقتصاد افزود: چرا علی رغم جلسات متعدد و مذاکرات حضوری و تذکرات نسبت به آینده کشت و صنعت کارون که باید توسعه پیدا کند و برای اشتغال بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، بی توجهی صورت می گیرد، بدانید که این رویه موجب تنفر مردم آن دیار خواهد شد، از این رو لازم است از مشاورهای طماع در این زمینه کمک نگرفته زیرا قطعا پشیمانی به بار خواهد آورد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور یادآور شد: وزیر اقتصاد وعده داده بود پس از تعطیلات، تیمی را به کشت و صنعت کارون با هماهنگی این جانب چرا اقدام خواهید کرد، ولی این موضوع نیز عملیاتی نشده است.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مسعود
|
United States of America
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
1
2
خوبه بالاخره جناب گیلانی هم صحبت فرمودن بالاخره
:
:
:
آخرین اخبار