تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۶۳۸۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح های آب رسانی و فاضلاب بندرماهشهر آغاز شد
مدیرشرکت آب و فاضلاب بندرماهشهر گفت: طرح های آب رسانی و فاضلاب بندرماهشهر با 667 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

ابراهیم علوانی سه شنبه با اشاره به تامین بخشی از اعتبارات تخصیص داده شده برای آب و فاضلاب شهرستان بندر ماهشهر اظهار کرد: آب و فاضلاب این شهرستان در چندین سال اخیر با مشکلات بسیاری مواجه بوده به گونه ای که شهروندان نه تنها با قطعی و افت فشار همیشگی آب مواجه بودند بلکه از شکستگی مکرر خطوط فاضلاب نیز به دلیل فرسودگی شبکه گلایه مند هستند.

وی افزود: تخصیص ندادن اعتبار در چندین سال اخیر دلیل اصلی بروز بسیاری از مشکلات در این حوزه بود، از این رو تنها راه خروج از این وضعیت تامین اعتبار لازم برای اجرای پروژه های آبرسانی است که خوشبختانه با پیگیری های مکرر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار وقت شهرستان و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان اعتباری بالغ بر 2 هزار و 700 میلیارد ریال برای بهبود کیفیت آب رسانی به شهرستان و بهسازی شبکه فرسوده فاضلاب تخصیص داده شد.

مدیر آبفا بندرماهشهر از تامین بخشی از اعتبارات تخصیص داده شده خبر داد و گفت: با توجه به شرایط نامساعد آب و فاضلاب شهرستان و پیگیری های مستمری صورت گرفته در کمتر از 6 ماه 667 میلیارد ریال از این اعتبارات تامین و کار برخی از پروژه های پیش بینی شده آغاز شد.

علوانی اضافه کرد: احداث تصفیه خانه ناحیه صنعتی و دیوار ایستگاه شهرک طالقانی با اعتباری بالغ بر 157 میلیارد ریال، اصلاح شبکه آب منطقه شریفی و منطقه 218 دستگاه به میزان 93 میلیارد ریال، اصلاح شبکه های فاز 4، پشت شهربانی و فاز پنج با اعتبار 200 میلیارد ریال، 50 میلیارد ریال برای افزایش ظرفیت و تجهیز ایستگاه های یک تا پنج بندرماهشهر و همچنین احداث 2 ایستگاه فازهفت، فاز 6 و پنج و کوی آزادگان با اعتباری بالغ بر 167 میلیارد ریال از جمله پروژه های آغاز شده آب و فاضلاب بندرماهشهر است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود بهسازی خطوط فرسوده شبکه آب را از اولویت های پروژه های خود برشمرد و گفت: فرسودگی شبکه آب شهر به جهت قدیمی بودن موجب هدر رفتن مقدار بسیاری از آب می شود که در شرایط بحرانی بی آبی مشکلات موجود را دوچندان می کند، از این رو ما بهسازی خطوط فرسوده شبکه آب را در اولویت امور خود قرار داده ایم.

مدیر آبفا بندرماهشهر در ادامه خاطرنشان کرد: در این شرایط دشوار شهروندان بیش از هر مسئولی می توانند با پرداخت به موقع قبوض خود و اطلاع رسانی به موقع شکستگی خطوط آب ما را برای خدمات رسانی بهتر یاری کنند.

علوانی در پایان به معضل نبود شبکه جمع آوری آب های سطحی اشاره کرد و گفت: بندرماهشهر با وجود ظرفیت های خوب آبی که دارد از شبکه جمع آوری آب های سطحی برخوردار نیست از این رو در زمان بارندگی که چاره ای جز هدایت آب های سطحی به شبکه فاضلاب وجود ندارد، به جهت محدود بودن ظرفیت شبکه فاضلاب آب های اضافی موجب گرفتگی معابر می شود که شهروندان را با مشکلات عدیده ای مواجه می کند از این رو انتظار می رود شهرداری با احداث شبکه آب های سطحی گامی در جهت رفع مشکل بردارد.

عملیات اجرایی تکمیل خطوط انتقال، شبکه‌های اصلی و فرعی و انشعابات خانگی فاضلاب در مناطق شهری فاز یک، گمرک، ۲۵۰ دستگاه، کوی صدوقی و شهرک مقداد شهر بندر امام خمینی (ره) اول اسفند با اعتباری بالغ بر ٣٠٠ میلیارد ریال آغاز شده است.

بر این اساس عملیات اجرایی خطوط جمع کننده و انشعابات فاضلاب خانگی شهرستان ماهشهر در بخش مرکزی به طول ۶۷ کیلومتر در مدت‌زمان ۲۰ ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار