تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۱۶۳۸۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سپرده گذاران تعاونی منحله وحدت در اهواز تجمع کردند
جمعی از سپرده گذاران تعاونی منحله وحدت (آرمان سابق) روز سه شنبه در برابر شعبه شریعتی موسسه ملل در اهواز تجمع کرده و خواستار دریافت سپرده های خود شدند.

یکی از تجمع کنندگان گفت: پس از گذشت حدود یک سال از تعطیلی این موسسه آرمان وحدت، هنوز بلاتکلیف بوده و وضعیت سپرده هایمان مشخص نشده است.

وی که خواست نامش در خبر ذکر نشود افزود: اینکه کسی به فکر سپرده گذاران این موسسه ها نیست، ناامید کننده بوده و باعث استرس و بیماری روحی و قلبی برای برخی از دارندگان سپرده شده است.

یکی دیگر از سپرده گذاران به خبرنگار ایرنا گفت: در سال 96، سپرده گذاران دارای کمتر از یک میلیارد ریال تعیین تکلیف شدند ولی با وجود قول و وعده داده شده و پرداخت چک از سوی موسسه به برخی سپرده گذاران، امکان پاس کردن این چک ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: موسسه ملل عنوان کرده تنها تا یک میلیارد ریال سپرده در این مرحله قابل پرداخت بوده و برای پرداخت باقی سپرده ما برنامه ای ندارد.

سپرده گذار دیگری نیز اظهارکرد: در روزهای ابتدایی انحلال موسسه آرمان در خرداد پارسال، این موسسه در وجه برخی سپرده گذاران چک هایی از بانک رفاه یا ملت صادر کرد که نه تنها پاس نشدند، بلکه مشکلاتی را نیز برای این دارندگان چک ایجاد کرد که تاکنون حل نشده است.

وی افزود: موسسه آرمان قرار بود بهمن پارسال، زمان پرداخت سپرده های بالای یک میلیارد ریال را تعیین کند ولی هنوز این اتفاق نیفتاده است.

گفتنی است برخی سپرده گذاران خشمگین درب ورودی موسسه ملل را در خیابان شریعتی اهواز گل مالی کردند؛ مشابه این اتفاق دو روز پیش برای شعبه زیتون کارمندی این موسسه اتفاق افتاد.
آخرین تجمع سپرده گذاران تعاونی منحله وحدت (آرمان سابق) روز یکشنبه هفته جاری در برابر شعبه ملل در زیتون کارمندی اهواز بود.

سپرده گذاران تعاونی منحله وحدت در سال 96 با برپایی تجمع های اعتراضی مقابل استانداری و شعب این موسسه، نسبت به مسدود شدن حساب های خود در این موسسه واکنش شدید نشان داده و خواستار دریافت همه سپرده ها خود شدند.

تعاونی اعتبار وحدت (آرمان سابق) 34 شعبه در خوزستان ( 14 شعبه در اهواز ) داشته و طبق اعلام دادستانی اهواز، حجم سرمایه خوزستانی ها که بیشترین سرمایه را در این موسسه دارند، بالغ بر 25 هزار میلیارد ریال است.

بر اساس این گزارش درمرحله نخست در آبان پارسال موسسه ملل اعلام کرد وجوه سپرده گذاران تعاونی وحدت که تا سقف 30 میلیون ریال سپرده داشتند را پرداخت می کند ولی تعدادی از سپرده گذاران نسبت به پرداخت پلکانی اعتراض داشتند.

آذر پارسال نیز موسسه ملل اعلام کرد: پرداخت حساب سپرده گذاران تا سقف موجودی یک میلیارد ریال در حال انجام است.

موسسه ملل همچنین در اطلاعیه دیگری اعلام کرد که تا تاریخ سوم دی 96 تمام صاحبان حسابی که تا سقف یک میلیارد ریال موجودی داشتند تعیین تکلیف شده اند.

گفتنی است موسسه مالی و اعتباری آرمان در سال 92 از ادغام مؤسسات مالی و اعتباری فرشتگان، فردوسی و افضل توس تشکیل شد ولی در نهایت در خرداد سال 96 به دنبال لغو یک طرفه قرارداد ادغام این 2 موسسه(آرمان و توسعه) از سوی موسسه توسعه، فعالیت این تعاونی اعتباری از سوی بانک مرکزی غیرمجاز اعلام و حساب سپرده گذاران آن مسدود شد.

در خرداد پارسال نیز شورای پول و اعتبار دستور انحلال رسمی موسسه آرمان را به دلیل فعالیت غیرمجاز صادر کرد.

در ادامه بر اساس تصمیم بانک مرکزی و تفاهم نامه منعقد شده، مسئولیت مدیریت دارایی ها و بدهی وحدت (آرمان) به موسسه اعتباری ملل محول شد و این موسسه در آخرین اطلاعیه خود از پرداخت سپرده های بالاتر از یک میلیارد ریال با سود 15 درصد خبر داد و همین موضوع موجب اعتراض سپرده گذاران شد.

هم اکنون در اهواز چهار شعبه موسسه ملل وجود دارد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: موسسه آرمان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مالبلخته ارمان وحدت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
1
0
کجایند دولت مردان ؟؟
چرا کسانی که مارا بدبخت کردند به اصطلاح خودشون نجاتمون دادن به یاری ما نمی ایند؟؟
حتی یک بار هم در سال جدید حرفی از ما سپرده گذاران بمیان نمیارن!!!
مالباخته
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
1
0
سلام ای دولت مردان ؟؟ کجایید ؟؟؟؟؟
پس از گذشت حدود یک سال از تعطیلی موسسه آرمان وحدت , لطفا به داد ما برسید و مارا از این نگرانی و بدبختی بیرون بیاورید .... فقط با کم کردن تعداد مالباختگان , صورت مسئله را پاک نکنید !!!!!!!!!!!!!!
پس مبالغ بالای یک میلیارد از کدام بانک و ارگان باید به دنبال پولشان باشند .... فعلا سود پیشکش .... اصل پول را بدهید!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
:
:
:
آخرین اخبار