تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۱۶۳۸۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی:
66 روستای آبادان تنها 16 ساعت در شبانه‌روز از نعمت آب شرب برخوردارند
66 روستای آبادان تنها 16 ساعت در شبانه‌روز از نعمت آب شرب برخوردارندنماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان آبادان 79 روستا داریم که تنها ۱۳ روستا شبانه‌روزی آب‌دارند ولی مابقی تنها ۱۶ ساعت آب‌دارند.

جلیل مختار اظهار کرد: با توجه به اینکه مشکلات آب و فاضلاب از دغدغه‌های اصلی مردم در این منطقه طی سال‌های گذشته است، از وزیر نیرو برای بررسی وضعیت شوری آب، مشکلات آب و فاضلاب، دعوت کردیم که در آبادان حضور پیدا کنند.

وی افزود: وضعیت شوری آب به دلیل کاهش دبی رودخانه‌ها باعث شده که میزان شوری آب در روزهای گذشته به 7 هزار میکروموس برسد درحالی‌که میزان شوری آب در حالت عادی کمتر از 3 هزار میکروموس است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طی تابستان سال گذشته یک تصفیه‌خانه اضطراری به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب آب (آب موردنیاز شهرهای اروندکنار و چوئبده) در شهر اروندکنار راه‌اندازی شد.

وی بابیان اینکه 66 هزار و 288 مشترک در آبادان از خدمات آبفا بهره‌مند هستند، عنوان کرد: با توجه به فرسوده بودن شبکه توزیع و انتقال آب، بیش از 5 درصد آب تصفیه‌شده در شبکه شهری هدر می‌رود.

مختار گفت: در شهرستان آبادان 79 روستا داریم که تنها ۱۳ روستا شبانه‌روزی آب‌دارند ولی مابقی تنها ۱۶ ساعت آب‌دارند. همچنین در شبکه توزیع و انتقال، 5 هزار مترمکعب هدر رفت آب شرب روستایی داریم که با شروع تابستان مشکلات درزمینهٔ آب‌رسانی افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: با حضور وزیر نیرو و در آبادان برای مقابله با کم‌آبی و تسریع در اصلاح شبکه فرسوده آب و فاضلاب راهکارهای لازم موردتوجه قرار می‌گیرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از پیشرفت طرح ایجاد تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب آبادان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه و بهره‌برداری آن سال 98، در فاز اول نیاز جمعیت 500 هزارنفری برطرف می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار