تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۱۶۳۹۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر نیرو: در بخش فاضلاب عقب ماندگی داریم
وزیر نیرو: در بخش فاضلاب عقب ماندگی داریموزیر نیرو گفت: در موضوع توجه به تامین آب شرب در حال سبقت گرفتن از بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا هستیم. 

رضا اردکانیان در مراسم بهره برداری از پروژه های آبرسانی شهدای مدافع حرم و کوی امام حسین (ع) در شهرستان کارون اظهار کرد: از پایان اجرای طرح های دسترسی مردم شهرستان کارون به آب آشامییدنی سالم خرسند هستم.

وی افزود: بهتر بود که سال ها پیش جشن آبدار شدن همه روستاهای شهرستان کارون را برگزار می کردیم اما فراموش نکنیم که ما به نسبت مردمان شهرها و روستاهای بیشماری در جهان امروز داشته های فراوانی داریم که باید به آن ها ببالیم.

وزیر نیرو تصریح کرد: سطح رضایت مندی و سرور مردم ایران را باید بابت داشته های کشور افزایش دهیم. این رضایت مندی بنیان و اساس تاب آوری، مقاومت و پیشرفت جامعه ما است.

اردکانیان بیان کرد: همین امروز که از نعمت برق در همه شهرها و روستاهای حتی با جمعیت 10خانوار بهره مند هستیم، نقاط بیشماری در دنیا در آرزوی دسترسی به این امکان و صنعت هستند.

وی ادامه داد: ما کارهای زیادی داریم که باید انجام دهیم و با کمک هم چرخ توسعه را در کشور با سرعت بیشتری به چرخش در خواهیم آورد.

وزیر نیرو بیان کرد: در زمینه تکمیل طرح های مجتمع های آبرسانی روستایی و همچنین در زمینه تصفیه و جمع آوری پساب ها چرخ توسعه کشور را با سرعت بیشتری به چرخش در می آوریم. در حالی که بالای 99درصد جمعیت شهری و حدود 93درصد جمعیت روستایی کشور تحت پوشش آب آشامیدنی سالم است، هنوز بالغ بر یک میلیارد از جمعیت دنیا به این امکان دسترسی ندارند.

اردکانیان گفت: متناسب با آب شرب و برق در بخش فاضلاب عقب ماندگی هایی داریم که باید جبران شود و راضی نیستیم که سطح پوشش سیستم های جمع آوری و تصفیه فاضلاب کشور در بخش شهری پایین تر از 70درصد است.

وی ادامه داد: در بخش روستایی این عدد نزدیک 50درصد است. آخرین آمار مربوط به دسترسی مردم دنیا به ساده ترین و حداقل امکان سیستم بهداشتی متعارف به این شکل است که از هر سه نفر، یک نفر فاقد این امکان و دسترسی است.

اردکانیان گفت: در جوامع بسیاری دختران صرفا به دلیل نداشتن این امکان و دسترسی و سخت بودن و دشوار بودن پاسخگویی به این نیاز طبیعی، قید رفتن به مدرسه و تحصیل را زده اند.

وی گفت: فرزندان ما باید به داشته های خود ببالند و از مجموعه تلاش هایی که در کشور در حال انجام است خوشحال باشند. 

وزیر نیرو اظهار کرد: در موضوع توجه به تامین آب شرب در حال سبقت گرفتن از بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا هستیم و این به معنای سست شدن نیست بلکه با حمایت هایی که انجام میگیرد این آهنگ را تندتر خواهیم کرد.

اردکانیان ادامه داد: امیدواریم هرچه زودتر نه تنها در سطح شهرستان کارون بلکه در سطح کشور بتوانیم پرونده تامین آب شرب سالم برای همه روستاها را ببندیم و پرونده های دیگر خدمت رسانی را به ویژه در بحث پساب ها باز کنیم.

وی بیان کرد: امروز از 1030 مجتمع آبرسانی روستایی تعریف شده، عملیات اجرایی 811 مجتمع آغاز شده و بعضا به اتمام رسیده است.

وزیر نیرو ادامه داد: در سال های 93 تا 95، 347 مجتمع روستایی و در سال 96، 90مجتمع روستایی طرح های آن ها به بهره برداری رسیده است و در سال جاری برنامه وزارت نیرو تکمیل پروژه های آبرسانی روستایی 100 مجتمع است.

اردکانیان اظهار کرد: 35 هزار روستای کشور تحت پوشش خدمات آبرسانی هستند و با اعتباراتی که در سال جاری با عنایت دولت و پشتیبانی مجلس قادر خواهیم بود 1270میلیارد تومان را برای این طرح های آبرسانی هزینه کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار