تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۱۶۴۰۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سدبالارود اندیمشک امسال به بهره برداری می رسد
وزیر نیرو با اشاره به پیشرفت 80 درصدی سد بالارود اندیمشک گفت:با تامین اعتبار لازم تلاش می شود تا این سد تا پایان سال 97 به بهره برداری برسد.

سدبالارود اندیمشک امسال به بهره برداری می رسد

سد مخزنی بالارود از نوع خاکی با هسته رسی است که 156 هزار مترمکعب ظرفیت ذخیره آب دارد و تاکنون هزار و 300 میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.

تامین نیاز آبی اراضی کشاورزی پایین دست ، کنترل سیلاب های رودخانه، تامین انرژی برق آبی و ایجاد منطقه گردشگری از جمله اهداف ساخت سد بالارود است. 

عملیات خاکریزی بدنه سد بالارود اواخر سال 93 آغاز شد.

رضا اردکانیان عصر پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز دوم طرح فاضلاب اندیمشک در کانون شهید مطهری این شهر با بیان اینکه واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک نیز در سال 98 وارد مدار می شود افزود: برای احداث نیروگاه دوم دز نیز موافقت لازم از سوی وزارت نیرو به شورای اقتصاد اعلام شده است.

وی در ادامه در خصوص تامین برخی اعتبارات و رفع مشکلات شهرستان اندیمشک در بخش آب و انرژی قول مساعد داد و تاکید کرد: با همکاری دولت و مجلس شاهد تحقق اهداف مثبت در استان خوزستان خواهیم بود.

وزیر نیرو حماسه آفرینی مردم خوزستان را قابل تقدیر دانست و گفت: خوزستان خطه مقدس کشور است که برای رفع مشکلات آن تلاش می شود.

وی همچنین بر ضرورت اجرای طرح های فاضلاب در استان خوزستان و جمع آوری پساب ها تاکید کرد و گفت:جمع آوری پساب در خوزستان یکی از مهمترین موارد در این استان است چرا که بر اساس آمار 450 میلیون مترمکعب از 530 میلیون متر مکعب فاضلاب تولیدی در خوزستان کنترل نمی شود.

وزیر نیرو افزود: از آنجا که هر متر مکعب فاضلاب 40 متر مکعب آب را آلوده می کند لذا این میزان فاضلاب در خوزستان تا 18میلیارد متر مکعب آب شیرین را بی کیفیت می کند.

** برخورداری از شرایط مطلوب آب و برق حق خوزستان است

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز با تشریح ظرفیت های عظیم خوزستان گفت:مردم این استان حق برخورداری از شرایط مطلوب آب و برق را دارند .

فریدون حسنوند با بیان اینکه پیگیری گسترده ای برای توسعه زیر ساخت های آب و فاضلاب در استان خوزستان انجام شده است گفت:تامین مطالبه مردم خوزستان در خصوص حقابه و انرژی پایدار ضروری است چرا که اینها حق مسلم مردم خوزستان بوده که باید به آنها توجه شود.

رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت:با وجود کمبود بودجه عمرانی و محدودیت منابع مالی باید برای توسعه اندیمشک و ایجاد اشتغال در این شهرستان تلاش شود.

حسنوند گفت:سهولت در اجرای طرح نیروگاه دوم سد دز با استفاده از سرمایه گذاران خارجی و ایجاد اشتغال برای بیش از یکهزار و 500 نفر بخشی از مطالبه مردم این شهرستان است که باید جدی گرفته شود.

وی افزود:تسهیل در اجرا و بهره برداری از سد بالارود، سد جریانی قلعه مختار و نیروگاه های برق آبی و حرارتی نیز بخشی از این طرح ها هستند که بهره برداری و تامین نیازهای آنان لازم است.
وی با اشاره به مشکلات کشاورزان گفت:کشاورزان اندیمشک نیازمند توجه و مساعدت وزارت نیرو هستند تا مشکلات آنان به حداقل برسد.

وی بیان کرد:مجتمع آب رسانی بخش الوار گرمسیری اندیمشک به زودی اجرا می شود.

پیمان جهانگیری فرماندار اندیمشک هم با اشاره به مسائل و نیازهای خوزستان گفت: سفر وزیر نیرو به این استان نشان دهنده اهتمام دولت به رفع نیازهای خوزستان است و امیدوارم دستاوردهای سفر وزیر نیرو موجب رفع مشکلات شهرستان اندیمشک در بخش آب ، فاضلاب و انرژی شود.

در سفر 2 روزه وزیر نیرو به خوزستان 18 طرح در بخش آب ، فاضلاب و انرژی در این استان افتتاح و یا کلنگ زنی شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار