تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۱۶۴۰۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سهم سه درصدی خوزستان از نفت محقق نشده است
طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده سه درصد درآمد حاصل از فروش نفت باید برای توسعه مناطق نفتخیز اختصاص یابد که شرایط فعلی خوزستان گویای آنست که این امر به درستی محقق نشده است / نرخ بیکاری کشور حدود 12.3 درصد اما نرخ بیکاری خوزستان حدود 14 درصد است
سهم سه درصدی خوزستان از نفت محقق نشده استرییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده سه درصد درآمد حاصل از فروش نفت باید برای توسعه مناطق نفتخیز اختصاص یابد که شرایط فعلی خوزستان گویای آنست که این امر به درستی محقق نشده است.

محمد رضا رضایی کوچی در جلسه شورای برنامه ریزی توسعه استان در استانداری خوزستان، افزود: بیش از 80 درصد نفت کشور از خوزستان تامین می شود، این استان 700 کیلومتر نوارساحلی، هشت بندر و مقام اول تولید محصولات زراعی در کشور را دارد اما نرخ بیکاری در آن بالاتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: نرخ بیکاری کشور حدود 12.3 درصد اما نرخ بیکاری خوزستان حدود 14 درصد است. البته مساله بیکاری یک موضوع فراگیر در تمام کشور است که بیش از هرچیز به نبود طرح آمایش سرزمینی باز می گردد.

رضایی کوچی درخصوص وضعیت جاده های استان نیز گفت: جاده های خوزستان گنجایش حجم بالای بار جابجا شده را ندارند و باید چاره ای در این خصوص اندیشیده شود.بافت فرسوده، حاشیه نشینی و تکمیل کمربندی اهواز از دیگر موضوعاتی است که باید برای آنها تصمیم گیری شود.

وی گفت: خوزستان در هشت سال دفاع مقدس در برابر تهاجمات ایستادگی کرد و نقش مهمی در پیروزی کشور داشت درحال حاضر نیز در جبهه اقتصادی فعال است از همین رو باید برای حل مشکلات این استان تلاش های بیشتری صورت گیرد.

راه توسعه استان توجه به خوزستان است

در بخشی دیگر عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی راه توسعه استان را توجه به کلانشهر اهواز دانست و تصریح کرد: بیش از یک سوم جمعیت خوزستان در اهواز زندگی می کنند و از جمعیت یک میلیون و 500هزار نفری این شهر، حدود یک سوم ساکن مناطق حاشیه ای هستند.

اقبال محمدیان افزود: بیش از 12 سال از شروع به کار متروی اهواز می گذرد و درحالیکه زیرساخت های آن درحال فرسوده شدن است اما هنوز به بهره برداری نرسیده است.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر با اشاره به رعایت نشدن سهم خوزستان از فروش نفت گفت: لازم است طرح تحقیق و تفحص از وزارت نفت صورت گیرد.

وی ادامه داد: استان خوزستان در حمل و نقل جاده ای رتبه نخست را دارد اما در توسعه جاده ای در جایگاه چهاردهم قرار دارد که این اصلا قابل توجیه نیست.

جلسه شورای برنامه ریزی توسعه استان با حضور کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر و شهردار اهواز و جمعی مسئولان استان شامگاه پنج شنبه برگزار شد.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسن
|
-
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
1
آقای محمدیان شما دارید انتقاد می کنید!سوال می کنید !.ما باید این سوالات را از شما بپرسیم.چرا 3 درصد مالیات ارزش افزوده وصول نشده است.؟ و هزاران چرای دیگر ...شما باید پاسخگوی ملت باشید.متاسفانه نماینده ای که میتواند وزیر و رئیس جمهور را استیضاح کند به جایگاه و نقش خود آشنا نیست.تمام مردم خوزستان میدانند هیچ چیز از نفت عایدشان نمیشودو شما در برابر این مردم مسئول و باید پی گیرو جوابگو باشید.
:
:
:
آخرین اخبار