تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۱۶۴۰۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:
وضعیت حاشیه نشینی در اهواز نابسامان است
وضعیت حاشیه نشینی در اهواز نابسامان استرییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درخصوص حاشیه نشینی در کلانشهر اهواز گفت: وضعیت حاشیه نشینی در این کلانشهر بسیار نابسامان است، وزارت راه و شهرسازی و سازمان بازآفرینی شهری باید درخصوص حل این مشکل استان تصمیمات اساسی بگیرد.

محمدرضا رضایی کوچی شامگاه پنج شنبه در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی توسعه استان در جمع خبرنگاران افزود: تولید 80 درصد نفت کشور ، مقام اول تولید محصولات زراعی، دارا بودن هشت بندر و 700 کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت های دیگر خوزستان باید شرایط اقتصادی بهتری را برای مردم این استان رقم می زد.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری خوزستان از میانگین کشوری بالاتر است و این نشان می دهد در اشتغال جوانان این استان خوب عمل نشده است. باید صنایع پایین دستی محصولات نفتی در خوزستان راه اندازی شود زیرا فروش نفت خام کمکی به اشتغال مردم نکرده است.

رضایی کوچی همچنین با اشاره به وضعیت جاده های استان یادآور شد: حجم باری که از خوزستان جابجا می شود بسیار بالا است اما جاده های استان به تناسب آن توسعه نیافته اند از همین رو باید در این حوزه هم فکر اساسی شود.

وی افزود: روزانه بیش از یک میلیون نفت از کلانشهر اهواز استخراج می شود اما حق آلایندگی متناسب با این امر پرداخت نمی شود. این مساله حتما در کمیسیون عمران مجلس پیگیری می شود تا حق مردم این استان تضییع نشود.

رییس کمیسیون عمران در بخشی دیگر به متروی شهر اهواز اشاره کرد و افزود: باوجود آنکه بیش از 10 سال از شروع به کار این پروژه می گذرد اما کمتر از 40 درصد پیشرفت داشته است و با ادامه این شرایط تکمیل آن تا 10 سال آینده هم بعید است و باید از اعتبارات دیگری که در بودجه پیش بینی شده به آن اختصاص داد.

وی ادامه داد: نتایج این جلسه پس از بازگشت به تهران در کمیسیون عمران مورد بازنگری قرار می گیرد و با حضور وزیر کشور، وزیر نفت و راه و شهرسازی درخصوص رفع مشکلات ان استان رایزنی خواهد شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
کاخ نشینی و کوخ نشینی
:
:
:
آخرین اخبار