تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۱۶۴۰۳۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس:
سهم خوزستان از اعتبارات نفت سال گذشته قیچی شد
نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس گفت: در سال گذشته اعتبارات نفتی (سه درصد) به صورت پنهان و غیرمحسوس قیچی شد
نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس گفت: در سال گذشته اعتبارات نفتی (سه درصد) به صورت پنهان و غیرمحسوس قیچی شد.

قاسم ساعدی در نشست شورای برنامه‌ریزی توسعه استان خوزستان با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی در راستای حل مشکلات و معضلات در همه بخش‌ها واقعاً به جد پیگیری می‌کند و اعضای کمیسیون‌ها را برای حل معضلات و مشکلات به استان‌ها اعزام می‌کند.

وی افزود: خوزستان متأسفانه متناسب با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آن در حوزه زیربنایی و عمرانی اصلاً توسعه‌نیافته و حتی در بودجه‌های تخصیصی دولت در سال گذشته اعتبارات نفتی (سه درصد) به صورت پنهان و غیرمحسوس قیچی شد.

ساعدی بیان کرد: متأسفانه سال گذشته چهار هزار میلیارد تومان از بودجه سه درصد نفت حذف است و هفته گذشته برای این موضوع جلسه داشتیم. از دهدز تا بستان، از اروندکنار تا لالی و اندیکا بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد شهرها هیچ تعریف شهری ندارند؛ در چارچوب علم عمران بیش از ۶۰ درصد شهرهای استان را نمی‌توان شهر نامید.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس افزود: تابلوی شهر را بدون هیچ زیرسازی، توسعه عمرانی یا پایدار بلند می‌کنیم. در تصمیم‌گیری، خوزستان را جدی نمی‌گیرند در حالی که همه بلاهای جنگ و طبیعی در خط مقدم مشکلات است ولی موقع تقسیم سرمایه و برنامه، پنج میلیون نفری که اینجا نفس می‌کشند را قابل نمی‌دانند.

ساعدی بیان کرد: نمی‌دانم مردم این استان چه گناهی دارند. کاری به مسائل سیاسی ندارم؛ امروز مسئولیتی که بر گردن داریم را باید ادا کنیم. کدام شهرستان توسعه پایدار دارد و یا اینکه توسعه متوازن را در کجای خوزستان می‌توان مشاهده کرد؟ اگر در برخی نقاط خوزستان از نفت اعتبارات نگیریم اصلاً راه و شهرسازی خلع سلاح می‌شود.

وی گفت: نمی‌توان همگام با دولت بر سر مردم کلاه گذاشت؛ مردم حق زندگی دارند؛ توسعه متوازن در کشور حلقه مفقوده است و خیلی از استان از محروم، محروم‌تر شدند و برخورداران نیز برخورداران تر شدند. برخی مسئولان در چارچوب نظام و آرمان‌های انقلاب عمل نمی‌کنند و این درست نیست چون استانی وزیر دارد بهترین اعتبارات را به همان استان می‌دهند. کارگروهی تشکیل شود و کمیسیون عمران از همه شهرهای استان بازدید کنند.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس عنوان کرد: جاده رفیع از ۱۰ سال قبل فقط یک لاین آن آسفالت شد و به یک جاده مرگ تبدیل شده است؛ نزدیک به هزار تصادف در این جاده رخ داده است و ما به هر دری زدیم فقط به قول و قرار رسیدیم.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مختار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
2
شما نیگا کن پارسال با اونهمه اوضاع خراب و گرد و خاک و ... این پولو گرفتن از خوزستان و حق مردمو ندادن
چه برسه به قبلا یا سال های دیگه
یعنی خاک بر سر مسئولینی که میتونن کاری کنن و نمیکنن
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۷
0
0
مدیران و نمایندگان خوزستان اگر کنار بروند خیلی ممنون میشویم
:
:
:
آخرین اخبار