تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۱۶۴۱۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی:
برای تحقق شعار سال باید دولت تسهیلات بهتری به تولیدکنندگان ارائه دهد
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید تسهیلات بهتری به تولیدکنندگان بدهد تا شعار سال تحقق پیدا کند.

غلام‌رضا شرفی اظهار کرد: موضوع حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی به دو صورت می‌بایست به آن پرداخت، یکی اینکه تولیدکنندگان کالایی را تولید کنند که این کالا بتواند اعتماد مردم را جلب کند و موجب رضایت‌مندی در نوع و کیفیت باشد، تولیدکننده نیز متوجه این باشد که اگر کالای تهیه‌شده کیفیتش متناسب باقیمت نباشد اعتماد مردم از بین خواهد رفت.

وی افزود: یک بخش هم مربوط به حاکمیت است در این بخش باید اموری که موجب تسهیل تولید داخل است فراهم بشود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که تولیدکنندگان مطرح می‌کنند اعمال ارزش‌افزوده در چند نوبت بر کالای تولیدشده است که درنتیجه قیمت برای مصرف نیز بالا می‌رود و این موجب می‌شود که مردم استقبالشان کمتر بشود.

وی بیان کرد: لازم است نظارت حاکمیتی مبنی بر قیمت‌گذاری به‌گونه‌ای باشد که هم‌ سود تولیدکننده را در بر داشته باشد و هم اجحافی در حق مصرف‌کننده نشود.

شرفی به بیان چند را‌هکار برای حمایت از تولیدکننده اشاره کرد و گفت: اگر مواد اولیه تولیدکننده را با یک مکانیزمی وارد کنیم که قیمت تمام‌شده را پایین بیاورد یک کمک به تولید است و همچنین اگر مالیات متناسب با تولید و فروش لحاظ شود می‌تواند کمکی دیگر به تولیدکننده باشد.

وی درباره حمایت از تولیدکنندگان فعال در امور صنعتی و کشاورزی اظهار کرد: قطعاً تسهیلات با سود ۱۸ درصد و بیشتر به درد تولیدکنندگان نمی‌خورد و می‌بایست تسهیلات بهتری برای آنان در نظر گرفته بشود تا شعار سال تحقق پیدا کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کشوری بتواند بازار یک کشور دیگر را تصاحب کند درحالی‌که آن کشور توانایی مقابله را دارد اما هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد باید دید تولید داخلی دستخوش چه تهدیداتی شده که به موجبش توانسته تولید داخلی را در مقابل تولید خارجی ورشکسته کند، لذا لازم است در این موضوعات کارشناسانه از دیدگاه روانی نیز وارد شد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار