تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۱۶۴۳۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس مرکز اورژانس خوزستان خبر داد:
کمبود 10 پایگاه شهری اورژانس در اهواز
رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان از کمبود 10 پایگاه شهری اورژانس در شهر اهواز خبر داد.

دکتر شهیار میرخشتی در جلسه شورای ترافیک خوزستان اظهار کرد: تعداد ماموریت‌های تصادفی اورژانس دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در طرح نوروزی سال جاری نسبت به سال‌ گذشته 2.68 درصد افزایش یافت و از 2 هزار و 796 ماموریت در ایام نوروزی سال 96 به 2 هزار و 871 ماموریت در ایام نوروزی امسال رسید.

وی تصریح کرد: تعداد ماموریت‌های تصادفی کلیه مراکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی در سطح استان خوزستان نیز با 1.69 درصد رشد از  5 هزار و 296 مورد در طرح نوروزی سال 96 به 5 هزار و 386 مورد در طرح نوروزی سال 97 رسید.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی خوزستان عنوان کرد: در کلانشهر اهواز بر اساس ضریب جمعیتی باید 27 پایگاه شهری اورژانس وجود داشته باشد، در حالی که اکنون  17 پایگاه‌ اورژانس در اهواز داریم. یعنی 10 پایگاه هنوز راه‌اندازی نشده است.

میرخشتی ادامه داد: همچنین با وجود اینکه بر اساس استانداردهای ملی در هر پایگاه اورژانس شهری باید 2 دستگاه آمبولانس مستقر باشد، در هیچکدام از 17 پایگاه شهری اهواز دو دستگاه آمبولانس وجود ندارد و همه این پایگاه‌های تنها دارای یک دستگاه آمبولانس هستند.

وی افزود: با توجه به استاندارهای کشور، در کلانشهرها هر کدام از پایگاه‌های اورژانس شهری باید دارای یک دستگاه موتورلانس باشند اما در کل شهر اهواز تنها یک دستگاه موتورلانس داریم که آن‌ هم به زور حرکت می‌کند. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار