تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۶۴۵۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان خبرداد:
رشد 194 درصدی ظرفیت پست‌های انتقال و فوق توزیع برق در خوزستان
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: با افزایش 100 مگاولت آمپری پست چغازنبیل، از تابستان 95 تاکنون افزایش 662 مگاولت آمپری در ظرفیت پست‌های انتقال و فوق توزیع این شرکت صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه، رشد حدود 194 درصدی را نشان می‌دهد. 

محمود دشت بزرگ در خصوص اقدامات انجام شده در پست چغازنبیل اظهار کرد: عملیات نصب و راه‌اندازی دو دستگاه ترانسفورماتور 33/132 کیلوولت از 30 به 50 مگاولت آمپر (جمعا 100 مگاولت آمپر) به پایان رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: ارزش سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته در این پست 47 میلیارد ریال بوده و یکی از اهداف آن تامین و پایداری برق شبکه‌های آبیاری تحت فشار خوزستان (طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری) است.

دشت بزرگ، از مهمترین اهداف افزایش ظرفیت پست چغازنبیل را ظرفیت سازی در این منطقه (شوش) مشکل‌دار دانست و افزود: افزایش ضریب اطمینان و پایداری و توسعه شبکه برق جهت مشترکین خانگی و صنعتی، افزایش پایداری، کاهش محدودیت و احتمال خاموشی شبکه توزیع و افزایش تعداد فیدرهای خروجی و قابلیت مانور در شبکه توزیع از اهداف افزایش ظرفیت پست 33/132 کیلوولت چغازنبیل است.

وی افزود: با افزایش 100 مگاولت آمپری پست چغازنبیل، از تابستان 95 تاکنون افزایش 662 مگاولت آمپری در ظرفیت پست‌های انتقال و فوق توزیع این شرکت صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه، رشد حدود 194 درصدی را نشان می‌دهد.
:
:
:
آخرین اخبار