تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲
کد خبر: ۱۶۵۰۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ذخیره سازی گندم در خوزستان ضروری است
رییس هیات مدیره انجمن کارخانه آرد خوزستان گفت: امسال نیز خوزستان به احتمال زیاد با کمبود گندم ذخیره شده روبه رو خواهد شد و باید برنامه ریزی شود تا مثل پارسال با مشکل روبه رو نشویم.

رضا علیرضایی چهارشنبه در شورای تنظیم بازار خوزستان در معاونت اقتصادی استانداری بیان کرد: پارسال به دلیل نبود برنامه ریزی مناسب و انتقال مقدار زیادی گندم از خوزستان به استان های دیگر با مشکل ذخیره گندم در این استان روبه رو شدیم.

وی گفت: امسال نیز صحبت هایی شده که میزان زیادی از گندم خوزستان به تهران ارسال شود که این موضوع کمبود ذخیره گندم استان را هشدار می دهد و می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد:پارسال برای جبران کمبود گندم ذخیره شده، ناچار به خرید گندم از خرم آباد شدیم که کیفیت گندم آن مناسب نبود و بر کیفیت نان تاثیر منفی گذاشت.

استفاده ازگوشت منجمد قیمت گوشت گرم را کاهش می دهد

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گاو گوساله و گوسفند خوزستان نیز در این نشست گفت: اگر فرهنگ استفاده از گوشت منجمد در بین مردم نهادینه شود بر کاهش قیمت گوشت گرم در بازار موثر است.

اصغر حسینی افزود: مشخص نبودن قیمت گوشتی که در بین مغازه های عرضه کننده گوشت توزیع می شود بر نوسانات قیمت گوشت در بازار تاثیر گذاشته است.

وی گفت: روزانه 600 تا 800 راس دام سبک و یکصد راس دام سنگین در اهواز کشتار می شود با این وجود استفاده از گوشت منجمد می تواند از گرانی گوشت گرم در بازار جلوگیری کند.

حسینی افزود: لازم است اداره تعزیرات حکومتی برای کنترل قیمت گوشت در بازار حضور جدی تری داشته باشد.

سرپرست امور هماهنگی معاونت اقتصادی استانداری خوزستان نیز در این نشست گفت:توزیع کالا در بازار به خوبی انجام نمی گیرد و لازم است که اتحادیه های تعاونی تشکیل، و کالای مورد نیاز تهیه، و سپس در بین اصناف و مغازه داران توزیع شود.

امید بن عباس بیان کرد:تجریه یک سال گذشته نشان می دهد که عملکرد دستگاه ها و مسئولان مربوطه در بحث توزیع کالاهای اساسی و کنترل قیمت در بازار مناسب نبوده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار