تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۶۵۵۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خبرداد:
پیش‌بینی برداشت حدود 52 هزار تن گوجه از مزارع حمیدیه
مدیر اداره جهاد کشاورزی حمیدیه با اشاره به برداشت گوجه در سطح مزارع این شهرستان، گفت: با توجه به خسارت 40 درصدی مزارع گوجه به دلیل بارندگی های آخر فصل پیش‌بینی می‌کنیم که امسال حدود 52 هزار تن گوجه از مزارع حمیدیه برداشت شود. 

محمد امین شاخی اظهار کرد: کار برداشت محصول گوجه از اواخر فروردین ماه در شهرستان آغاز شده است و تا اواخر خردادماه نیز در سطح شهرستان ادامه داد.

وی افزود: امسال سطح زیرکشت گوجه در شهرستان حمیدیه 1300 هکتار است که 800 هکتار آن به صورت زیر پلاستیکی و 500 هکتار نیز به صورت هوایی کشت شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی حمیدیه تصریح کرد: امسال حدود 35 تا 40 درصد از مزارع گوجه شهرستان به دلیل بارش باران‌هایی که در آخر فصل داشتیم با خسارت‌هایی مواجه شد. متوسط برداشت از مزارع گوجه در هر هکتار حدود 35 تا 40 تن است و با این وضعیت پیش بینی می‌کنیم که از مزارع حدود 52 هزار تن گوجه برداشت کنیم.

شاخی بیان کرد: کیفیت محصول گوجه حمیدیه بسیار خوب است. بخشی از محصول برداشت شده برای مصرف در شهرستان و استان خوزستان توزیع می‌شود و باقی مانده آن نیز برای کارخانه‌های رب گوجه به استان‌های خراسان و کرمانشاه منتقل می‌شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار