تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۶۵۵۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نرمش سیاسی اروپا در ‌برجام قابل پذیرش نیست
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه نرمش سیاسی اروپا در ‌برجام قابل پذیرش نیست، گفت: پاسخ دندان‌شکنی به آمریکا می‌دهیم‌.

قاسم ساعدی درباره خروج آمریکا از برجام و لزوم اتخاذ تصمیمات صحیح در برخورد با این اقدام  اظهار داشت: دولت، حاکمیت و تمام نهادهای حکومتی و دولتی باید با انسجام و همبستگی موضع‌های خود را اعلام کنند.

وی با اشاره تصمیم جنون آمیز ترامپ افزود: اکنون مردم کشور ما انتظار دارند که دولت با حفظ اقتدار جمهوری اسلامی و این موضوع را پیش ببرند همچنمین دولت دیگر باید به نتیجه‌ای رسیده باشد که سخن مقام معظم رهبری را بطور جد دنبال کنند زیرا مقام معظم رهبری از پیش درباره غیر قابل اعتماد بودن آمریکا هشدار داده بود اما برخی از رجال سیاسی این موضوع را جدی نگرفتند

رئیس مجمع خبرگان بیان کرد: امروز ما نمی‌توانیم نرمش سیاسی اروپا را نیز در مقابل برجام بپذیریم زیرا اروپا و آمریکا از یک سنخ و قماش هستند و درحال پیگیری و دنبال کرن یک هدف بلند مدت یعنی تسلط برجهان هستند.

بینش سیاسی رهبری باید سرلوحه رجال سیاسی قرار بگیرد

وی با اشاره به اقدامات آمریکا تصریح کرد: آمریکا اکنون رویه تک قطبی را پیش‌رو گرفته است و به دنبال حذف کشورهای قدرتمند دیگر در سطح جهان است لذا نقشه‌های آمریکا را باید با تدبیر، تامل و بینش‌های سیاسی صحیح پاسخ داد.

ساعدی ادامه داد: بینش سیاسی مقام معظم رهبری باید سرلوحه ماموریت رجال سیاسی در این موضوع قرار بگیرد وهمچنین هر سه قوه باید همسوتر و منسجم‌تر با مشورت از رهبر انقلاب ونخبگان سیاسی در این باره تصمیم بگیرند.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید یک اجماع کلی بدست بیاید گفت: امروز همه ما چپ و راست در یک کشتی سوار هستیم و باید از این کشتی به خوبی نگه دای کنیم همچنین نباید اقتدار ملی را فدای سلایق سیاسی خود کنیم.

لزوم اتخاذ تصمیم‌های ولایت‌مدارانه

وی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده و دولت اکنون باید به این نتیجه رسیده باشند که نتوانستند آمریکا را مدیریت کنند پس باید از نظرهای قبلی خود بازگردند و باید واقعیت امر را ببینند.

ساعدی با تاکید بر عبور از سلایق سایسی برای حفظ نظام جمهوری اسلامی خاطر نشان کرد: باید برای حفظ اقتدار ملی و ایران‌مان باید از علایق و سلایق سیاسی خود بگذریم و تنها انسجام ملی را پیش چشم خود ببینیم تمام ما به معنای واقعی ملت واحد باشیم زیرا تمام ما زیر چتر ولایت درحال تنفس هستیم همچنین باید ولایت مدارانه تدبیر به خرج دهیم و وارد عرصه سیاسی شویم.

وی با بیان اینکه آمریکا گمان می‌کند که با این اقدام کشور ما تحقیر و به انزوا کشیده می‌شود، افزود: ما با فعال سازی مراکز هسته‌ای پاسخ دندان شکنی دربرابر این گمان آمریکا می‌دهیم.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان عنوان کرد: آمریکا از ظرفیت‌های کشور ما اطلاع دارد و می‌داند که ایران در طول تاریخ به هیچ کشوری تعدی و تجاوز نکرده و آنچه که تاکنون به نام ایران در تاریخ ثبت شده دفاع از اقتدار و سرزمین‌اش است.

به عقب بر نمی‌گردیم!

وی گفت: لاجرم دربرابر هر آتشی با آتش پاسخ داده شود، دولت باید زور را با اقتدار پاسخ دهد؛ پاسخ نیز باید از توده ملت منتج می‌شود و قدرت نشئت گرفته نیز در چارچوب قانون اساسی باشد زیرا فرار و عقب نشینی از زورگویی‌های دشمن ما را ضعیف جلوه می‌دهد و دمشن را با جربزه‌تر خواهد کرد.

ساعدی با بیان اینکه باید اراده ملی و جمهوره اسلامی ایران باید حفظ شود خاطر نشان کرد: نباید فریب نرمش‌های سیاسی اروپا را نیز بخوریم زیرا با این کار زمان ما را مدیریت می‌کنند.

همچنین وی با تاکید بر اینکه کاملا نباید به تعهدات بین المللی اعتماد کرد زیرا این تعهدات نمی‌توانند آمریکا را اجبار کنند گفت: امروز ما از هر حیث تحت فشار قرار گرفتیم و دشمن قصد دارد با نام گزینه‌های اقتصادی قدرت نظامی ما را هدف قرار دهد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار