تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۱۶۶۳۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در راستای توسعه زیرساخت های فاضلاب اهواز در حال اجرا است:
۷ هزارو ۶۳۲ متر خط انتقال وشبكه جمع آوري فاضلاب خانگي منطقه زرگان
خوزنیوز: با حمایت استاندار خوزستان در جذب اعتبارات پروژه های زیرساختی و نیز انجام مطالعات و بازبینی طرح جامع فاضلاب توسط شرکت آبفا اهواز، ۱۷ پروژه فاضلاب در مناطق کمتر برخوردار از محل تسهیلات کمکی نفت تامین اعتبار گشته و در حال اجرا می باشند.

به گزارش خوزنیوز و به نقل از شركت آب و فاضلاب اهواز؛ فردوس کریمی مدیرعامل این شرکت گفت: عملیات اجرایی خط انتقال وشبكه جمع آوري فاضلاب خانگي منطقه زرگان اهواز یکی از این ۱۷ پروژه است که با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال و با هدف دفع بهداشتي فاضلاب منطقه و ارتقا سلامت شهروندان توسط آبفا اهواز در حال انجام می باشد.

کریمی افزود: مجموع طول اين پروژه ۷ هزارو ۶۳۲ متر، شامل ۱۰۷۲ متر لوله پلي اتيلن ۴۰۰ميلي متري ،۵۵۹ متر لوله بتني ۶۰۰ ميليمتري ،و۶۰۰۱ متر لوله ۳۰۰ ميليمتري است.

وی وجود كانال هاي روباز قديمي و نيز انشعابات آب غير مجاز در این منطقه را از موانع اجرای پروژه بر اساس زمان بندی اعلام شده دانست و تصریح کرد: همچون برخی مناطق دیگر در اهواز، نامرغوب بودن (ریزشی بودن)جنس خاک این منطقه ما را ناچار به اجرای سیستم سپرکوبی کرده است  و البته بافت فشرده منازل مسكوني نیز بر سختی کار می افزاید.

عمق قرارگيري لوله ها در این پروژه ،بر اساس نوع و جنس آن ها كه به دو دسته پلي اتيلن و بتني تقسيم مي شوند، چهار تا شش متر از سوی مدیرعامل آبفا اهواز اعلام شد.

فردوس كريمي تكميل اين پروژه را مستلزم ساخت ۲۹۴ حلقه منهول با قطر دو متر  و نیز يك دستگاه منهول پمپ بتنی برشمرد و گفت: این منهول پمپ وظیفه انتقال فاضلاب از خطوط ثقلي را با شيب سه در ۱۰۰۰به ديگر شبكه ها  و در نهايت به تصفيه خانه فاضلاب شرق بر عهده دارد .

وي در پایان خاطر نشان کرد: تا كنون ۲۸۳ متر از خط انتقال پلي اتيلن ۴۰۰ ميليمتري و ۳۶۴ متر از خط انتقال پلي اتيلن ۳۰۰ ميليمتري به اتمام رسيده است.
:
:
:
آخرین اخبار