تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۱۶۶۶۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
الگوی صحیح ورزش کردن را بدانیم
مدیر تربیت بدنی دانشگاه شهید چمران اهواز الگوی صحیح ورزش کردن از جمله زمان مناسب، نوع و استفاده از وسایل مناسب ورزشی را تشریح کرد.

سید حسین مرعشیان یکشنبه گفت: زمان انجام ورزش باید در هنگام بیداری کامل بدن باشد؛ در هنگام خواب، ضربان قلب و گردش خون در آرام ترین حالت ممکن قرار دارد و با بیدار شدن از خواب سرعت گردش خون و ضربان قلب به صورت خودکار بالا می رود.

وی افزود: انجام فعالیتی که ضربان را از حالت طبیعی خیلی فراتر ببرد تبعات دارد و توصیه نمی شود.

مرعشیان بیان کرد: اما اگر صبحگاه فعالیتی انجام دهیم که ضربان قلب به سرعت بالا نرود یعنی یک روند تدریجی برای آن در نظر گرفته شود و آرام آرام سرعت ضربان قلب بالا برود اشکالی ندارد اما چون همه افراد به این موضوع توجه نمی کنند توصیه می شود فعالیت بدنی در زمان هوشیاری کامل بدن انجام شود.

ورزش در بعد از ظهر توصیه می شود

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز ادامه داد: به همین دلیل گفته می شود اگر فعالیت بدنی بعد از ظهر انجام شود بهتر است. 

وی در خصوص استفاده از وسایل ورزشی از جمله تردمیل اظهار داشت: استفاده از دستگاههایی با حالت انعطافی مناسب است و ضرر آن برای زانو کمتر است. 

در زمان استفاده از تردمیل کفش استاندارد بپوشیم

مرعشیان اضافه کرد: استفاده از کفش های ورزشی لژ دار و استاندارد، آسیب به ستون فقرات و زانو را به حداقل می رساند بنابراین استفاده از کفش های تخت توصیه نمی شود. 

مدیر تربیت بدنی دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص انواع ورزش ها از جمله هوازی گفت: 
ورزش های هوازی در تعبیرعام به ورزش هایی گفته می شود که در فضای آزاد انجام شود اما کارشناسان علم تمرین، فعالیت بدنی با ضربان کم و در مدت زمان طولانی تعریف می کنند.

وی افزود: به عنوان مثال انجام ورزش با تردمیل به مدت 40 دقیقه بدون اینکه ضربان قلب از 80 تا 100 بالاتر برود و یا دویدن آرام دور زمین چمن ورزش های هوازی هستند.

دو و میدانی و پیاده روی فعالیت بدنی هوازی مناسب است

مرعشیان گفت: دو و میدانی و پیاده روی های طولانی به عنوان فعالیت بدنی مثبت و هوازی مناسب است.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در زمینه ورزش شنا گفت: بازدهی و استفاده بهینه از ورزش شنا برای افراد وارد به این نوع ورزش، شاید از دو و میدانی و پیاده روی بیشتر است اما دسترسی همیشگی به استخر وجود ندارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار