تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۱۶۷۰۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ارسال دفترچه‌های بیمه درمان به درب منازل
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درخصوص صدور غیرحضوری دفترچه‌های بیمه درمان گفت: عدم نیاز به مراجعه حضوری برای صدور و تمدید دفترچه هم اکنون در بسیاری شعب آغاز شده و تامین اجتماعی شرایطی را ایجاد خواهیم کرد که دفترچه‌ها به درب منازل ارسال و نیازی به مراجعه به شعب نباشد.

سید تقی نوربخش در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه در آستانه هفته تامین اجتماعی (اواسط تیرماه) هستیم گفت: در این هفته ۴۴ پروژه بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: اقداماتی در راستای حمایت از اشتغال داریم. در همین راستا در قالب طرح مشوق‌های اشتغال هم اکنون کلیه کارگاه‌های تولیدی می‌توانند به ازای هر دو نفر که جذب و بکارگیری می‌کنند از مزایای بیمه‌ای برای یک نفر از آنها استفاده کنند. به این معنا که اگر کارگاهی دو فرد زیر ۳۴ سال و دارای مدرک کارشناسی را جذب کند، برای یک نفر آنها از معافیت حق بیمه کارفرمایی برخوردار می‌شود.

تسهیلات تامین اجتماعی به دارندگان مشاغل مجازی و کسب و کار خانگی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره مشاغل فضای مجازی و کسب و کار خانگی نیز گفت: در این موارد سازمان تسهیلاتی ایجاد کرده که افراد با معرفی صنوف مربوطه از مزایای بیمه‌ای استفاده کنند. در همین زمینه با خانه موسیقی، تئاتر، خانه سینما و مشاغل فضای مجازی تفاهم نامه هایی منعقد شده است.

وی با اشاره به تفاهم نامه با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: بر این اساس کلیه قراردادهایی که مجری آنها شرکت‌های دانش بنیان باشند از محاسبه ضرایب حق پیمان معاف هستند.

مذاکره با وزیر ارتباطات برای کمک به استارت آپ‌های

نوربخش ادامه داد: مذاکراتی با وزیر ارتباطات برای کمک به استارت آپ‌های ثبت شده، در حال انجام است که به دنبال آن هیات مدیره آنها که سهام دارند از معافیت کامل حق بیمه برخوردار شوند. تسهیلاتی برای اصحاب رسانه در راستای تفاهم با معاونت مطبوعاتی نیز درنظر گرفته شده است و تا کنون ۱۲هزار نفر تحت پوشش رفته‌اند.

وی به بیمه رانندگان نیز اشاره و عنوان کرد: علیرغم عدم تامین منابع هدفمندی برای پوشش بیمه رانندگان همچنان بیمه‌پردازی آنها ادامه دارد. مذاکراتی با سازمان برنامه داریم تا این روند با تامین منابع ادامه یابد و تعداد آنها افزایش یابد.

مهلت بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب تا ۱۰ تیرماه ادامه دارد

از سهامداری به طور کامل خارج نمی‌شویم

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه مهلت بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب نیز شروع شده و تا ۱۰ تیرماه ادامه دارد گفت: کارفرمایان علاوه بر بخشودگی جرائم از امکان تقسیط بدهی نیز بهره مند میشوند.

نوربخش در پاسخ به ایسنا مبنی بر روند واگذاری شرکت‌های شستا عنوان کرد: خروج دولت از بنگاه داری، سیاست دولت است و بسیاری از مشکلات موجود را مرتفع خواهد کرد. اکنون ۵۴ شرکت از ۱۳۰ بنگاه را به مزایده گذاشتیم و تعدادی در حال واگذاری است و منابع ناشی از آن در بخش های سهام داری و در محل هایی که ارزش افزوده دارد وارد خواهد شد، البته از سهام داری به طور کامل خارج نمی‌شویم و در حد ۴۰ درصد سهام دار خواهیم بود. به طور کامل و طی دو سال از بنگاه داری خارج خواهیم شد.

صدور غیرحضوری دفترچه‌های بیمه درمان/ ارسال دفترچه‌ها به درب منازل

وی در پاسخ به پرسش دیگر ایسنا مبنی بر صدور غیرحضوری دفترچه‌های بیمه درمان اظهار کرد: عدم نیاز به مراجعه حضوری برای صدور و تمدید دفترچه هم اکنون در بسیاری شعب آغاز شده و تا هفته تامین اجتماعی شرایطی را ایجاد خواهیم کرد که دفترچه ها به درب منازل ارسال و نیازی به مراجعه به شعب نباشد.

صرفه‌جویی ۱۵ میلیاردی با حذف دفترچه درمان در مراکز ملکی و صدور نسخ الکترونیکی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره حذف دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی نیز گفت: این طرح به صورت سراسری در مراکز ملکی سازمان انجام شد و تا کنون ۷۰ میلیون نسخه الکترونیک ایجاد و ۱۵ میلیارد تومان بابت چاپ دفترچه‌ها صرفه جویی شد.

نوربخش ادامه داد: حذف دفترچه در مراکز طرف قرارداد نیز در سه استان پایلوت شده و به‌زودی ۵ استان دیگر به این طرح ملحق می‌شوند و امیدواریم تا آخر سال کل مراکز تحت پوشش بروند.

وی درباره اقدامات انجام شده برای حمایت از کالای ایرانی گفت: برای این امر ۶۰۰ میلیارد تومان در بودجه پیشنهاد شده و اقدامات موثری در حال انجام است.

تلاش برای تهیه آیین‌نامه همساسازی حقوق بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: در برنامه ششم توسعه مقررشده تا پایان سال دوم برنامه آیین نامه مربوط تهیه شود. معاونت بیمه‌ای مشغول بررسی فنی است تا آیین نامه تهیه و در بودجه ۹۸ وارد شود.

کولبران صنف مشخصی برای برخورداری از امکانات بیمه‌ای ندارند

وی درباره بیمه کولبران نیز اظهار کرد: مشاغل برای بیمه شدن یا باید دارای کارگاه بوده یا کد مشخص داشته باشند؛ کولبرها جزو صنوف مشخصی نیستند. اکنون ۵۰ هزار باربر تحت پوشش اند که سهم کارفرمایی شان را دولت می‌دهد اما کولبرها اگر صنوف مشخصی داشته و دارای هویت صنفی باشند می‌توانند از امکان بیمه استفاده کنند.

میزان بدهی شهرداری‌ها به تامین‌اجتماعی

نوربخش میزان مطالبه این سازمان از شهرداری ها را نیز اعلام و عنوان کرد: ۱۰۰۰ میلیارد تومان از کل شهرداری های سراسر کشور طلبکاریم که بخشی مربوط به تهران است. بخشی از این بدهی محقق شده اما هنوز بخشی از آن تسویه نشده است. کمک کردیم این بدهی را با عوارض و زمین هم تهاتر کنیم که تا کنون انجام نشده است.

مذاکره برای حل مشکل بیمه هنرمندان و دریافت ضریب حق پیمان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه مشغول مذاکره برای حل مشکل بیمه هنرمندان و دریافت ضریب حق پیمان هستیم گفت: همانطور که ضرایب حق بیمه پیمان را برای مشاغل دانش بنیان حذف کردیم در حال مذاکره‌ایم تا برای بیمه هنرمندان نیز این امر محقق شود.

نوربخش در ادامه با اشاره به ارائه متمرکز هفت خدمت کوتاه مدت در سازمان چون پرداخت لیست اینترنتی حق بیمه گفت: امیدواریم صدور غیرحضوری دفترچه بیمه نیز تا هفته تامین اجتماعی در تیرماه انجام شود. همچنین اقدام به ایجاد میز خدمت در شعب کردیم تا دیگر نیازی به رفتن به طبقات مختلف و طی بوروکراسی‌ها و نوبت دهی نباشد، البته به ندرت ممکن است به لحاظ فیزیک محل امکان تشکیل میز در طبقه اول نباشد و از اول تیر بسیاری نیاز مردم برای انجام امور با دادن کدهای رهگیری مرتفع شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا مشکلاتی در پی واریز حق بیمه درمان به حساب خزانه بوجود نیامده است؟ عنوان کرد: مشکلی برای دریافت اعتبارات بوجود نیامده و بلافاصله پس از واریز به خزانه، این مبالغ به ما تخصیص می یابد و مشکلی نداریم.

تصویر ابن‌سینا به‌روی جلد دفترچه‌های بیمه می‌نشیند

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره حذف تصویر ابن سینا از جلد دفترچه های بیمه نیز گفت: برای مدت کوتاهی تصویر ابن سینا از روی جلد حذف شده و در دفترچه های آینده تمثال ابوعلی سینا با طراحی زیباتری چاپ خواهد شد.

وی درباره هولدینگ هکتا نیز گفت: هولدینگ هکتا، هولدینگ گردشگری است و قطار رجا، هتل‌های هما، آبادگران و چند شرکت دیگر در آن تجمیع شده‌اند. هتل های هما قبلا ضررده بود و اکنون به سوددهی رسیده است. هتل همای مشهد که ۱۴ سال مخروبه بود بازسازی شد و قطار رجا در حمل و نقل ریلی مشغول جابجایی مسافر است. اقدامات خوبی انجام شده و امید است با مذاکراتی که برای جذب سرمایه داریم نسبت به بازسازی مجموعه ها اقدام کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار