تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۶۷۰۰۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زیرساخت صدور مرخصی خودروهای اروندی فراهم است
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: زیرساخت های لازم برای صدور مرخصی تابستانی خودروهای پلاک اروند فراهم است.

عبدالله کعبی یک شنبه اظهار داشت: طبق قانون ،گمرک جمهوری اسلامی مسئول صدور مرخصی برای خودروهای پلاک اروند است ولی با توجه به فراهم نبودن زیرساخت ها در گمرک خرمشهر ، آمادگی صدور مرخصی به خودروهای اروندی در گمرک منطقه آزاد اروند هستیم.

وی افزود : در صورتی که مسئولین استان مجوز لازم برای صدور مرخصی تابستان به خودروهای پلاک اروندی را به سازمان منطقه آزاد اروند واگذار کنند در کوتاه ترین زمان امکان صدور مرخصی برای این خودورها فراهم خواهد شد.

کعبی گفت:در این زمینه هماهنگی لازم با پلیس راهور انجام شده و منتظر صدور مجوز برای ثبت مرخصی خودروها از منطقه آزاد اروند هستیم .

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند افزود:همه امکانات برای صدور مرخصی تابستانی خودروهای منطقه آزاد اروند آماده است اما از سوی مسئولین استانی دستور صدور مرخصی داده نشده است.

خودروهای پلاک اروند که از شهریور 1393 اجازه داشتند در کل خوزستان تردد داشته باشند برای این خودروها از بندر خرمشهر که در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده مرخصی صادر می شود.
خوروهای منطقه آزاد اروند در طول سال می توانند با دریافت مرخصی و تعویض پلاک در سایر استان های کشور تردد کنند.

بیش از 30 هزار خودروی پلاک اروندی در سطح استان خوزستان تردد می کنند.

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس واقع شده که شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی رودخانه های اروند رود و کارون قرار دارد. 

این منطقه که همجوار با کشورهای عراق و کویت واقع است با داشتن ظرفیت حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت اقتصادی ویژه ای برخوردار است.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
0
0
مسئولین استان بادیگارد مسئولین کشوری شدن! وقت بررسی مشکلات مردم خوزستان رو ندارن!!!!!!!!!
فريد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
0
0
انشاالله پس كي!!!؟ والله خدا رو خوش نمياد بعد از سالها فقر و محروميت و جنگ و بيچارگي و آوارگي براي مردمي كه رو گنج خوابيده و نان مملكت را تامين ميكنند يه امتيازي كه تردد آزاد پلاك اروندي به مردم داده اند كه اونهم هر سه چهارماهي يك بار با قوانين و تصويبات و كم كاري ها خون به دل مردم كرده اند ، يك بار براي هميشه روند دريافت مرخصي و مالكيت و ترددها را يكسره كنيد تا اينقدر مردم تنشان با هر شايعه اي نلرزد والله بالله تالله حق مردم زجر كشيده خورستان اين نيست، روزي صبرشان لبريز شده طغيان ميكنند آنوقت ديگر تر و خشك مسئولين ملي و محلي باهم ميسوزند
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
0
0
بدردنمیخوره اروند.هرروز یه داستان سرمون درمیارن منکا میخام رفروشم بره
مرادیان
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
واقعیت اینه که مسوولین دیگه راحت نمیتونند از صادرات وواردات و ارز دولتی و زد وبندهای عادی! درآمدهای کلان داشته باشن...بنابراین حالا که همین مرخصی پلاک اروندیها براشون مونده، دعوای شدید سر مزایاش دارند! تقریبا" سی هزار خودرو که نصفشون حداقل یکبار مرخصی درسال میگیرند! یه حساب ساده نشون میده که سهم آقای زیبایی، امپراتور خوزستان و نهادهای مدعی چقدرهست از این پول هنگفت! نزدیک مرخصی ها که میشه همه کارشکنی میکنند وبلاخره سر بزنگاه یه جلسه میگیرند وتقسیم میکنند درامدش رو و یهو همه لبخند زنان میشن حامی ملت فلاکت زده خوزستان! استاندار فقط وفقط بزرگمردی بنام مهندس مقتدایی بود که خالصانه وبدون دزدی ورانت و بدون هیچ اغناضی حق مردم خوزستان رو داشت میگرفت اما مافیای تهران نشین نذاشت و دید که داره پا روی دمشون میذاره ودرامدهای میلیاردیشون از فروش خوزستان فقیر واستحاله شده رو ازدست میدن. پس کله پاش کردن. مقتدایی روزی برمیگرده وشرم بر پیشانی خائنین می نشونه...
:
:
:
آخرین اخبار