تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۱۶۷۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هر آنچه در 90 جنجالي ديشب گذشت / از مشاجره فردوسي پور تا دعواي نصيرزاده و عسگري / از قطع برنامه نود تا خداحافظی محمود رفیعی از داوری فوتبال
دفاعیات محسن قهرمانی از سوت های جنجالی / مشاجره شدید رییس کمیته انضباطی و فردوسی پور / حسن زاده : دیگر روی خط برنامه نود نمی آیم ! / محمود رفیعی: قضاوت من در بازی پرسپولیس و داماش بدون نقص بود ! / اختلاف نظر فنایی و عسگری ! / واکنش عسگری به اظهارات نصیرزاده / خشم رویانیان از رای صادره
برنامه 90 شب گذشته مانند هميشه ديدني بود؛ محمد فنايي و حسين عسگري، مهمان حضوري اين برنامه بودند. فردوسي‌پور برنامه نود را با سوال پرسش نظرسنجي که مربوط به انتخاب بهترين گل ليگ بر‌تر در سال نود بود شروع کرد .

فنایی کارشناس داوری معتقد بود پنالتی کریمی صحیح نبود ولی در صحنه ای دیگر پنالتی پرسپولیس گرفته نشد و گل اول داماش آفساید بود . در ضمن دربازی استقلال و مس سرچشمه گل اول استقلال آفساید بود ، پنالتی سرچشمه گرفته نشد و برهانی باید اخراج می شد ، در ضمن در بازی نفت و صبا پنالتی صبا صحیح نبود . 

برنامه عادل فردوسی‌پور در ابتدای برنامه برای دقایقی قطع شد. فردوسی پور زمانی که مشکل برطرف شد خطاب به بینندگان گفت:« باید به همه عزیزان عذر خواهی بدهیم!


دفاعیات محسن قهرمانی از سوت های جنجالی
محسن قهرمانی اولین مهمان تلفنی برنامه دوشنبه شب نود بود.
این داور باتجربه فوتبال کشور که به دلیل سوت های جنجالی اش در هفته های اخیر تا اتمام لیگ برتر از قضاوت محروم شده است، در این برنامه از اقدامات خود دفاع کرد.وی درباره اظهارات خود در بازی ملوان و داماش گفت: من کار خودم را توجیه نمی کنم اما جو ورزشگاه و فحاشی های تماشاگران ملوان اشک من را درآورد.


مشاجره شدید رییس کمیته انضباطی و فردوسی پور

حسن زاده رییس کمیته انضباطی امشب یکی از شب های جنجالی نود را رقم زد.

حسن زاده که دیشب مهمان تلفنی برنامه نود وقتی روی خط آمد که فردوسی پور و رحیمی مدیر عامل سپاهان داشتند در مورد بخشش بازیکنان توسط کمیته انضباطی،به خصوص رودریگو توزی بازیکن خارجی تراکتور سازی قبل از بازی با سپاهان بحث می کردند.

حسن زاده وقتی فرصت حرف زدن پیدا کرد بلافاصله از فردوسی پور و برنامه اش انتقاد کرد و گفت:«شما باید عدالت را رعایت کنید.من دوست نداشتم روی خط برنامه شما بیایم.آقای قهرمانی را ما محروم نکردیم.متاسفانه شما حرف سایت های خبری را باور می کنید و حرف من رییس کمیته انضباطی را نه .شما بدون استناد این مسائل را از طریق برنامه خود پخش می کنید.من به دو دلیل پشت خط آمدم.یکی احترام به بینندگان و دیگری احترام به خود شما.اما شما با شیطنت سعی می کنید توپ را به زمین کمیته انضباطی بیاندازید.


حسن زاده در واکنش به این سوال فردوسی پود که چرا رای بازی پرسپولیس را زود اعلام کردید اما هنوز رای های اعلام نشده زیادی در کمیته انضباطی هست این جواب را تحویل داد:« ما رای پرسپولیس را زود اعلام کردیم اما شما که در رسانه ملی فعالیت می کنید اگر واقعا قصد اطلاع رسانی دارید پس چرا از این رای ها ایراد می گیرید؟شما از ابتدای برنامه تان روی این رای زوم کردید و گفتید که رای ایراد دارد.من که نمی توام برای شما کلاس آموزشی بگذارم و اشکالات حقوقی را به شما بگویم.این رای را ما داده ایم و به دیگران مربوط نیست.فقط کسانی که ذی ربط هستند می توانند در مورد این رای اعتراض کنند.شما و دوستانتان صلاحیت اظهار نظر در هر مسئله ای را ندارید.


حسن زاده : دیگر روی خط برنامه نود نمی آیم !


حسن زاده در حالی این حرف ها را زد که فردوسی پور در جواب او گفت:«بسیار خوب،از این به بعد از شما تعریف می کنیم و می گوییم که چه رای خوب داده اید.»این در حالی بود که حسن زاده هم گفت:«من موبایل خود را خاموش می کنم و دیگر هم روی خط برنامه نود نمی آیم.»


حسن زاده که حسابی از دست فردوسی پور شاکی بود حرف هایش را این طور ادامه می دهد:«برنامه نود باید روشن گری کند.تا الان شده که شما در مورد کمیته انضباطی یک نکته مثبت نشان بدهید؟چرا فقط اطلاعات غلط می دهید؟به تیتراژ برنامه نود نگاه کنید.شما فقط خشونت را نشان می دهید.دیدگاه من و شما با یکدیگر متفاوت است.آیا شده که یک بار صحنه کارهای خوب بازیکنان مثل نماز خواندن آنها را نشان بدهید؟»که فردوسی پور هم گفت:«شما یا برنامه نود را نمی بینید یا فقط قسمت هایی از آن را می بینید.آقای حسن زاده ما هم نیمه خالی لیوان را می بینیم و هم نیمه پر آن را ولی شما این طور نیستید.»

محمود رفیعی: قضاوت من در بازی پرسپولیس و داماش بدون نقص بود !


محمود رفیعی داور بازی حساس پرسپولیس و داماش از قضاوت خودش راضی است.او که دیشب مهمان تلفنی برنامه نود بود در واکنش به سوال فردوسی پور که پرسید قبول دارید که قضاوت خوبی در این بازی انجام ندادید این واکنش را به همراه داشت: قضاوت من در بازی پرسپولیس و داماش بدون نقص بود!


رفیعی با اشاره به اتفاقاتی که در این بازی افتاد و توهین هایی که به او و خانواده اش شد خبر از خداحافظی اش از جامعه داوری داد و گفت:«من بعد از بازی در رختکن داوران و در حضور جمعی از دوستان اعلام کردم که دیگر در فوتبال ایران قضاوت نمی کنم.من یک معلم هستم که احترامم را نگه نداشتند.فقط جا دارد که از علی کریمی به خاطر رفتار شایسته ای که در این بازی انجام داد تشکر کنم.



اختلاف نظر فنایی و عسگری !

بحث بر سر کارشناسی داوری بازی پرسپولیس و داماش با نظراتی گوناگون روبرو شد.


محمد فنایی که به عنوان کارشناس مستقل داوری در برنامه حاضر بود خطای پنالتی روی کریمی را اشتباه می دانست. او هند بازیکن برزیلی داماش را هم پنالتی می دانست اما در هر دو مورد ، عسگری رئیس دپارتمان داوری با این نظر مخالفت جدی داشت. او تصمیمات رفیعی را درست می دانست. جالب این بود که در دل دعواهای این دو ، رفیعی داور بازی که روی خط بود ، گفت:«من هنوز هم می گویم تصمیماتم درست بوده و همانی که دیدم را سوت زدم. اگر آقای محمد فنایی با عسگری مشکل دارد چرا خطای واضح روی علی کریمی را می گوید پنالتی نیست.»

بعد از این هم نوبت رسید به اینکه حسین عسگری و هوشنگ نصیرزاده با هم کمی سرشاخ شوند. نصیرزاده به شدت از چینش داوری ها انتقاد کرد و رئیس دپارتمان داوری را متهم کرد که در 2 یا 3 ماه ، 8 بازی را به عنوان ناظر بازی حضور داشته و برای این مسئولیت هایش هم جدای از حقوقی که در فدراسیون می گیرد از حقوق نظارت هم استفاده کرده است. بعد هم عسگری، نصیرزاده را متهم کرد به اینکه آمار دروغ می دهد. او گفت:« نصیرزاده چه کارشناسی است که 10 سال است اصلا هیچ کلاسی نرفته و بعد به خودش اجازه می دهد ، نامش را بگذارد کارشناس.»


نصیرزاده هم ادامه داد:« چطور آقای غیاثی که 10 سال هم قبل از من نرفته کلاس می شود کارشناس . آقای فنایی هم هستند ، همین آقای عسگری در کلاس کرمانشاه نشسته بود و من تدریس می کردم . یادتان هست؟ یادتان هست که من سنم کمتر از شما بود داشتم به شما تدریس می کردم؟»


این بحث به دعوا کشید و هر دو طرف همدیگر را متهم می کردند. کار به جایی کشید که فنایی می گفت:« کاش حرمت ریش سفید من را نگه دارید و با هم دعوا نکنید!

واکنش عسگری به اظهارات نصیرزاده


رئیس اجرایی کمیته داوران به اظهارات نصیرزاده و افشاگری های وی واکنش نشان داد.

عسگری در این باره اظهار داشت: متاسفانه اظهارات اقای نصیرزاده کامل نیست. اقای نصیرزاده از برخی سایت ها اطلاعات می گیرند. ما لیستی از ناظران بازی های لیگ داریم که نشان می دهد افراد بسیاری نظارت بازی های لیگ را بر عهده داشته اند.

در این لحظه از برنامه هوشنگ نصیرزاده به عسگری گفت: آیا این را قبول دارید که در کرمانشاه من مدرس شما بودم و شما در کلاسی که من در آن تدریس می کردم به عنوان شاگرد حضور داشتید. پس چگونه من را کارشناس نمی دانید؟
عسگری نیز در پاسخ به نصیرزاده گفت: ایشان به جملات خیلی خوب بازی می کند و فن بیان خوبی دارد. اما در حد و اندازه کارشناسی کردن نیستند.


خشم رویانیان از رای صادره


در ادامه رویانیان مدیر پرسپولیس روی خط آمد و به شدت از رای صادره ناراضی بود و به شدت از کمیته انظباتی و کمیته داوران شاکی بود .


به گزارش ورزش 3،این برنامه در ساعت دو و 35 دقیقه تمام شد .
:
:
:
آخرین اخبار