تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۶۷۱۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در صحن علنی صورت گرفت؛
موافقت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح سهمیه ایثاگران در کنکور
نمایندگان مردم در خانه ملت با کلیات طرح اصلاح سهمیه ایثاگران در کنکور و افزایش حد نصاب علمی این قشر موافقت کرد.

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 29 خرداد) مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح یک فوریتی اصلاح بند الف ماده 90 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه درباره اصلاح سهمیه جانبازان و ایثارگران در کنکو سراسری  با 151 رأی موافق، 52 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 222 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

سید حمایت میرزاده  سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در توضیح طرح مذکور گفت: در قانون برنامه ششم توسعه سهمیه جانبازان بالای 25 درصد و کمتر از آن عادلانه دیده نشده و همچنین در مورد حد نصاب علمی برای خانواده ایثارگران از 70 به 80 درصد افزایش یابد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: در واقع قرار نیست تغییر فاحشی در خصوص سهمیه جانبازان در آزمون های سراسری اتفاق بیفتد، در واقع بنا به اعتراضاتی که پیرامون حد نصاب علمی برای خانواده ایثارگران بوده و رفع تبعیض بین جانبازان این طرح تهیه شده است.

گفتنی است ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش نیز در موافقت با کلیات طرح مذکور یادآور شد: طی 3 سال گذشته قانون ایثارگران سه مرتبه اصلاح شده و طی مراتبی سهمیه ایثارگران و حد نصاب علمی برای این قشر تغییراتی داشته است.

وی افزود: هم اکنون 16 درصد از ورودی دوره‌های روزانه دانشگاه ها را ایثارگران به خود اختصاص داده و آنچه اتفاق افتاده اختلاف بسیار بین رتبه های علمی و این رتبه ها است که تعادل علمی در دانشگاه های برتر را به هم ریخته است از این رو با افزایش حد نصاب علمی به خصوص در رشته های تخصصی پزشکی و مهندسی از ورود افراد با سطح علمی پایین به این تخصص ها جلوگیری خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: دولت با جزئیات این طرح و افزایش سهمیه ها موافق نیست اما با تبصره طرح مذکور به جهت اصلاح ورود داوطلبان و افزایش ورود داوطلبان با سطح علمی بالاتر به دانشگاه موافق است.
:
:
:
آخرین اخبار