تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۶۷۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رقابت 75 دانشجوی اهوازی در المپیاد علمی دانشجویی
مدیر استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز از حضور 75 دانشجو در نخستین مرحله المپیاد علمی دانشجویی سال 91 خبر داد.

حسین نجف‌زاده در گفت‌وگو با فارس، زمان برگزاری این آزمون سراسری را روزهای 7 و 8 اردیبهشت ماه امسال اعلام و اظهار کرد: در نخستین مرحله از هفدهمین المپیاد علمی دانشجویی 75 دانشجوی این دانشگاه در 15 رشته علوم پایه، فنی و مهندسی و علوم انسانی شرکت می‌کنند.

وی رشته‌های این آزمون را شامل زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم اقتصادی، حقوق، شیمی، فیزیک، زیست شناسی، ریاضی، آمار، مهندسی برق،  عمران، مکانیک، کامپیوتر، کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات) عنوان کرد.

نجف‌زاده با بیان اینکه المپیادهای علمی دانشجویی هرساله از سوی سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در این رقابت علمی از میان دارندگان بیشترین معدل در میان دانشجویان سال سوم و بالاتر مقطع کارشناسی انتخاب شده‌اند و برگزیدگان این مرحله که نمره لازم را کسب کنند به مرحله دوم که به طور متمرکز در تهران برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

مدیر استعدادهای درخشان دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص امتیازات و تسهیلات شرکت کنندگان در المپیاد علمی دانشجویی، گفت: شرکت کنندگانی که رتبه اول تا سوم کشوری را در هر رشته امتحانی کسب کنند، بدون آزمون وارد مقطع کارشناسی ارشد می‌شوند و علاوه بر این، تشویق‌های مادی و معنوی از سوی دانشگاه، سازمان ملی جوانان و استانداری برای آنها لحاظ می‌شود.

در شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویی از کل دانشجویان شهید چمران شرکت کننده، پنج نفر به مرحله کشوری راه یافتند که دو نفر آنها موفق به کسب مقام‌های برتر شده‌اند.

مرحله نهایی شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور تیرماه سال گذشته  برگزار شد، که محمد آذرباد از دانشگاه شهید چمران در رشته آمار مقام اول کشوری را از آن خود کرد، همچنین زهرا نبی قهفرخی در رشته کشاورزی ـ زراعت در قطب 5 کشوری مقام پنجم را کسب کرده بود که در مرحله نهایی المپیاد، موفق شد رتبه 9 کشوری را در این رشته از آن خود کند.

:
:
:
آخرین اخبار