تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۶۷۲۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ممنوعیت کشت تابستانه در ماهشهر
مدیر اداره جهاد کشاورزی ماهشهر گفت: امسال در شهرستان ماهشهر کشاورزان با ممنوعیت کشت تابستانه مواجه هستند و هیچ کشتی توسط آن‌ها در تابستان انجام نمی‌گیرد. 

حمیدرضا رشیدی درخصوص کشت تابستانه در این شهرستان اظهار کرد: با توجه به این‌که آب مورد نیاز کشت‌های ماهشهر از حوضه رودخانه مارون تامین می‌شود و در حال حاضر آبی در این رودخانه وجود ندارد، کشت تابستانه در ماهشهر ممنوع اعلام شده است.

وی افزود: امسال در شهرستان ماهشهر کشاورزان با ممنوعیت کشت تابستانه مواجه هستند و هیچ کشتی توسط آن‌ها در تابستان انجام نمی‌گیرد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ماهشهر تصریح کرد: در حال حاضر فقط به کشاورزان مجوز آبیاری نخیلات و درختان داده شده است و کشاورزان فقط می‌توانند درختان و نخیلات خود را آبیاری کنند. در این زمینه 2هزار و 200هکتار نخیلات وجود دارد که مجوز تامین آب آن‌ها از سوی سازمان آب و برق داده شده است.

رشیدی بیان کرد: در حال حاضر فقط یک مرحله آب مورد نیاز برای آبیاری نخیلات شهرستان رهاسازی شده است اما این نخیلات حداقل به سه مرحله آبیاری نیاز دارند و در این زمینه انتظار داریم تا نسبت به رهاسازی آب در مراحل بعدی نیز اقدام شود.

وی ادامه داد: کشاورزان اجازه هیچگونه کشت را در شهرستان ندارند و در صورت کشت، سازمان آب و برق با آن‌ها برخورد خواهد کرد. در این زمینه عدم کشت کشاورزان مشکلات فراوانی را در بحث معیشتی آن‌ها به وجود آورده است و انتظار داریم مسئولان به این موضوع نیز توجه کنند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار