تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۱۶۷۳۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار:
پرونده آبرسانی به روستاهای‌باوی تا پایان‌سال بسته‌می‌شود
پرونده آبرسانی به روستاهای باوی تا پایان سال بسته می‌شودفرماندار شهرستان باوی گفت: پرونده آبرسانی به تمام روستاهای شهرستان باوی تا پایان سال جاری بسته می شود و پس از آن باید تمرکز خود را بر روی بهبود کیفیت آب شهری بگذاریم.

حیدر کاظمی شامگاه جمعه در آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی چند پروژه در روستاهای بخش مرکزی شهرستان باوی اظهار داشت: پروژه آبرسانی به 2 روستای حمیدانیه و سنیجیه بخش مرکزی شهرستان باوی از اقدامات موثر دولت در راستای خدمت رسانی به روستاهای کم برخوردار است.

وی افزود: این روستاها پیش از این وضعیت مناسبی یرای تامین آب شرب نداشته و اهالی این منطقه مشکلات فراوانی داشتند اما با حمایت های استاندار خوزستان و آبفا روستایی این مناطق از نعمت آب شرب بهره مند شدند. 

فرماندار باوی تصریح‌کرد: همچنین در این سفر استاندار خوزستان کلنگ احداث 16 کیلومتر جاده روستایی در این منطقه را به زمین زد تا وعده دیگر دولت در این راستا محقق شده و تردد اهالی روستاهای بخش مرکزی شهرستان باوی آسان تر شود. 

وی ادامه داد: در سال گذشته 60 پروژه عمرانی بعد از اهواز در شهرستان باوی افتتاح شد که رکورد خوبی در اجرای پروژه های عمرانی در یک شهرستان است.

کاظمی یادآور شد: برخی از روستاهای این شهرستان همچنان نیازمند خدمات اولیه هستند که امید است با تامین اعتبار بتوانیم بر خدمات خود در این مناطق بیفزاییم.

همچنین درویشعلی کریمی مدیرعامل آبفا روستایی خوزستان در این خصوص اظهار داشت: این پروژه آبرسانی جمعیت 650 نفری دو روستای حمیدانیه و‌سنیجیه بخش مرکزی باوی را تحت پوشش قرار می دهد و افتتاح پروژه های آبرسانی به هفت روستای این شهرستان نیز ظرف دو ماه آینده انجام می شود.

وی افزود: در شهرستان کارون جشن آبرسانی به تمامی روستاها برگزار شد و امید می رود باوی به عنوان دومین شهرستان، این مراسم باشکوه را تا هفته دولت برگزار کند. 

کریمی گفت: اکنون تلاش های بی وقفه ای برای آبرسانی به روستاهای محروم استان انجام شده که امید می رود این تلاش ها همچنان ادامه داشته باشد.‌

همچنین عباس پورسلان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: توسعه جاده های روستایی بخصوص در مناطق کم برخوردار از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین منظور احداث چهار کیلومتر جاده در روستای یکاویه و همچنین جاده ای به طول 12 کیلومتر در مسیر روستایی کهیش- بیت مطیلب و پروژه آسفالت روستای صلیعه شهرستان باوی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: از جاده روستایی کهیش - بیت مطیلب بیش از چهار هزار نفر روزانه تردد خواهند کرد و بیش از 293 خانوار به صورت مستقیم از این مسیر بهره مند می شوند. 

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: احداث این جاده 12 کیلومتری با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد ریال ظرف مدت شش ماه انجام شده و در مرحله اول چهار کیلومتر آن برای خدمت رسانی سریعتر به اهالی منطقه، آسفالت می شود.

وی بیان کرد: اگر اعتبارات کافی در اختیار داشته باشیم، می توانیم روند اجرایی کار را افزایش داده و بدون کوچکترین وقفه کار خود را پیش ببریم.

پورسلان گفت: در بررسی های میدانی از شهرستان باوی مسیرهای مختلف دیگری نیز شناسایی شده اند که نیازمند توسعه بوده و تلاش داریم برای این مسیرها نیز از اعتبارات ملی ردیفی را در نظر گرفته و کار را آغاز کنیم.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار