تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۱۶۷۳۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
محمدی مطرح کرد:
اعتراض معلمان بازنشسته به عدم همسان سازی حقوق و پرداخت پاداش پایان خدمت
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، دو مسئله عدم پرداخت پاداش پایان خدمت و همسان سازی حقوق را از دلایل نارضایتی و تجمع بازنشستگان آموزش و پرورش دانست.

داود محمدی با برشمردن علل نارضایتی معلمان آموزش و پرورش به عدم پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان اشاره و عنوان کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات یکی از دغدغه‌های اصلی خود را پرداخت مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش قرار داده است و هفته جاری نیز در همین راستا جلساتی خواهد داشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نارضایتی‌های متعدد معلمان و ابراز آن از طرق مختلف، افزود: بارها بازنشستگان آموزش و پرورش به دلیل نارضایتی از عدم پرداخت مطالباتشان در مقابل مجلس تجمع داشته‌اند و همین هفته گذشته نیز برخی از بازنشسگان آموزش و پرورش خواستار پرداخت هرچه سریع‌‎تر پاداش پایان خدمت خود شدند.

وی با نگران کننده خواندن وضعیت بازنشستگان آموزش و پرورش، اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش در درجه اول، سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری کل کشور به همراه صندوق بازنشستگی کشوری دستگاه‌هایی هستند که در این زمینه مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه بودجه برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان پیش بینی شده است و دولت باید از منابع تعریف شده در قانون بودجه نسبت به پرداخت مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش اقدام کند، گفت: بازنشستگان آموزش و پرورش نباید احساس کنند که در قیاس با بازنشستگان دیگر دستگاه‎ها متفاوت هستند و حق و حقوق آن‌ها به شکل تبعیض آمیزی پرداخت نمی‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از سوی دیگر حقوق بازنشستگی معلمان نیز کفاف هزینه‌‎های زندگی را نمی‌دهد و لازم است که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز هرچه زودتر به اجرایی شود و این مسئله نیز یکی دیگر از علل نارضایتی معلمان بازنشسته آموزش و پرورش است که این مسائل را کمیسیون آموزش و تحقیقات قطعا پیگیری خواهد کرد.
:
:
:
آخرین اخبار