تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۱۶۷۳۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار حمیدیه خبر داد:
تامین‌آب موردنیاز کشاورزان حمیدیه پیرو مصوبه‌شورای‌بحران
فرماندار حمیدیه گفت: کشاورزانی که مجوز کشت تابستانه دریافت کردند پیرو توافق قبلی و به تبعیت از مصوبه شورای بحران استان مقرر شد آب مورد نیاز در اختیارشان قرار گیرد.

عاشور سواری پور صبح امروز در رابطه با تجمع کشاورزان شهرستان حمیدیه در مقابل فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: حدود 4 تا 5 روز آب رودخانه کم شده است که به منظور حل این مشکل روز گذشته با حضور ردیس جهاد کشاورزی شهرستان، شرکت بهره برداری کرخه و شاوور و نماینده‌گان کشاورزان جلسه‌ای تشکیل شد.

وی افزود: کشاورزانی که مجوز کشت تابستانه دریافت کردند پیرو توافق قبلی و به تبعیت از مصوبه شورای بحران استان مقرر شد آب مورد نیاز در اختیار کشاورزانی که با جهاد کشاورزی و شرکت بهره برداری کرخه و شاورر عقد قرارداد کردند گذاشته شود.

فرماندار حمیدیه بیان کرد: با شرکت بهره برداری کرخه و شاوور نیز توافق شد که آب مورد نیاز گاومیش‌داران حوزه کرخه نور  نیز رها سازی شود.

سواری پور عنوان کرد: آب پشت سد کرخه باید برای شهرستان حمیدیه،کانال وصیله، هویزه و دشت آزادگان و تامین آب شرب آبادان و خرمشهر رها سازی شود.

وی گفت: تامین آب مورد نیاز شهرهای آبادان و خرمشهر به صورت ثابت باید تامین شود اما برای مابقی ذخایر آب  باید برنامه‌ریزی شود.

سواری پور با اشاره به ممنوعیت کشت برنج در حوزه کرخه بیان کرد: برخی از کشاورزان منطقه بدون مجوز اقدام به کشت برنج  و برداشت آب می‌کنند که مقرر شد متخلفین به مقامات قضایی معرفی شوند.

در روزهای گذشته کمبود آب شرب و کشاورزی در برخی از شهرهای استان سبب نارضایتی و اعتراض شهروندان شد، شهرستان حمیدیه نیز با توجه به برخورداری از زمینهای وسیع کشاورزی و آغاز کشت تابستانه شاهد تجمع کشاورزی بود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار