تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۶۷۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ادامه عملیات خارج‏سازی 7 شناور مغروقه در خورموسی
سازمان بنادر و دریانوردی قرارداد 100 میلیون دلاری خارج‏سازی هفت فروند شناور مغروقه در زمان جنگ با شرکت تایدواتر را تمدید کرد.

به گزارش فارس، قرارداد خارج‏سازی هفت فروند شناور مغروق زمان جنگ در خورموسی که طی سال‏های گذشته با شرکت تایدواتر خاورمیانه منعقد شده بود؛ پس از بومی‏سازی فناوری آن و خارج‏سازی اولین فروند شناور در سال گذشته و بهره‏گیری از دانش فنی ایرانی در سال جدید و با مساعدت سازمان بنادر و دریانوردی تمدید شد.

بنابراین گزارش، نیمه دوم سال گذشته کشتی موئیرا که در اوایل جنگ ایران و عراق بر اثر اصابت موشک رژیم بعثی غرق شده بود، پس از ماه‌ها تلاش متخصصان ایرانی در شرکت تایدواتر خاورمیانه به صورت کامل از کانال خورموسی خارج شد. این کشتی 2 هزار و 600 تنی به طول 120 متر پس از حدود یکسال تلاش و با استفاده از حدود 2 هزار تن تجهیزات شناورسازی از عمق 25 متری آب‌های خورموسی خارج شده بود.

از آذرماه سال گذشته نیز فعالیت برای خارج‏‏سازی دومین کشتی مغروق به نام ای پی جی آمبیکا در آب‏های خورموسی آغاز شده و تاکنون پروژه فوق بیش از 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

پیش‏بینی می‏شود با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی از شرکت تایدواتر در تمدید قرارداد سالویج، مراحل خارج‏سازی شناورهای مغروق در سال جاری شتاب بیشتری به خود بگیرد.

*شناور سازی دومین شناور مغروقه جنگ تحمیلی در خرمشهر

معاون دریایی و بندری اداره کل بندر خرمشهر گفت: دومین شناور مغروقه جنگ تحمیلی در سال 91 در رودخانه کارون از آب خارج شد.

شاهین ترکپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرمشهر با اعلام این خبر اظهار کرد: این شناور از نوع یدک کش رودخانه ای دارای 15 متر طول، 3.5 متر عرض و 4.5 متر ارتفاع از سطح آب است و با تلاش متخصصان و کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی خرمشهر از آب خارج شد.

وی با اشاره به اینکه برای خارج کردن این شناور 397میلیون ریال هزینه شد، تصریح کرد: دو فروند شناور مغروقه از ابتدای امسال تاکنون از این رودخانه خارج شده است.

ترکپور افزود: با خارج سازی این شناور مشکلات تردد شناورها در کارون آسان تر شده است.

معاون دریایی و بندری اداره کل بندر خرمشهر گفت: حدود 30 فروند شناور مغروقه رها شده در دو سوی رودخانه کارون وجود دارد که این شناورها یکی از موانع لایروبی و جمع آوری رسوبات دو سوی رودخانه کارون است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
خودم
|
Singapore
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
0
0
بابا پدر ما در میاد تا شناور کردیم شما میگی بچه های بندر
:
:
:
آخرین اخبار