تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۶۷۵۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آتش‌سوزی در زباله‌دان اهواز مردم غیزانیه را دچار مشکل کرده است
آتش‌سوزی در زباله‌دان اهواز مردم غیزانیه را دچار مشکل کرده استبخشدار غیزانیه گفت: آتش گرفتن زباله های سایت دفن زباله اهواز در نزدیکی روستای صفیره، مشکلاتی را برای مردم 20 روستا در این بخش ایجاد کرده است.

شاهین هاشمی روز سه شنبه بیان کرد: سایت دفن زباله های شهر اهواز در کنار روستای صفیره بخش غیزانیه واقع است که در تابستان زباله ها به دلیل گازی که از آنها متصاعد می شود دچار آتش سوزی می شوند.

وی گفت: دود ناشی از سوختن این زباله ها و بوی متعفنی که ایجاد می شود اهالی 20 روستای این منطقه را که جمعیت هشت هزار نفری دارند آزار می دهد.

هاشمی اضافه کرد: هفته گذشته زباله های این منطقه به مدت سه روز به دلیل گرما دچار آتش سوزی شدند که برای مردم این منطقه مشکلات زیادی را ایجاد کرد.

بخشدار غیزانیه با بیان اینکه این سایت به لحاظ فنی مشکلاتی دارد گفت: تاکنون چندین بار با شهردار اهواز صحبت کردیم و قرار بود که این مشکلات برطرف و زباله ها به صورت بهداشتی دفن شوند اما هنوز این کار انجام نشده است.

سایت 'صفیره' اهواز از سال 91 و با تعطیل شدن مدفن قدیمی پسماند اهواز در منطقه 'برومی' راه اندازی شده است که روزانه یک هزار تن زباله شهر اهواز به آن منتقل می شود. اگر چه روش به کار گرفته در این سایت (روش نیمه هوازی موسوم به فوکوئوکا) قرار است مانع از آلودگی زیست محیطی شود اما به دلیل دفن غیراصولی زباله، آلودگی ها همچنان ادامه دارد. به ویژه در فصل گرما این سایت دچار آتش سوزی می شود که گاهی چندین روز به درازا می کشد. تیر پارسال فقط در یک نوبت، آتش سوزی در این سایت 10 روز به طول انجامید.

به گفته اداره حفاظت محیط زیست اهواز، با پایان عمر نخستین سلول دفن پسماند در این سایت و آماده نبودن سلول جدید، اکنون همه زباله ها به صورت غیربهداشتی در سایت صفیره تلنبار می شوند.

بخش غیزانیه یکی از سه بخش تابعه شهرستان اهواز است که در شرق اهواز در مسیر ماهشهر، رامشیر و رامهرمز واقع است. این بخش 80 روستا و بیش از 25 هزار نفر جمعیت دارد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: غیزانیه
:
:
:
آخرین اخبار