تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۱۶۷۶۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم آبادان:
طرح آبرسانی غدیر باید با سرعت اجرا شود
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: همه تعهد داده اند که فاز دوم طرح غدیر در 15تیرماه به اتمام می رسد و تسریع در اجرای این طرح جزیی از تعهدات دولت برای استان خوزستان است. این طرح باید با سرعت اجرایی شود تا بخشی از مشکل آب در شهرستان آبادان حل شود. 

جلیل مختار در جلسه بررسی مشکلات آب شهرستان آبادان که روز سه شنبه 5تیرماه در فرمانداری آبادان برگزار شد، اظهار کرد: از تشکر و تقدیری که مسولان نسبت به یکدیگر دارند تعجب می کنم، زیرا آنها طوری رفتار می کنند که انگار بحران رد شده است. اگر قرار به تقدیر است، باید از مردم و صبر آن ها در مقابل این مشکلات تشکر کرد.

وی افزود: در طول این مدت غیر از احداث یک بند 150 متری خاکی هیچ دستاورد دیگری برای مردم نداشته ایم. درست نیست که وضعیت بحرانی و تجمعات گسترده ای که وجود داشت را در نظر نگیریم و بگویم که بحران رفع شده است، بلکه مشکل همچنان پابرجاست.

نماینده مردم آبادان عنوان کرد: همه تعهد داده اند که فاز دوم طرح غدیر در 15تیرماه به اتمام می رسد و تسریع در اجرای این طرح جزیی از تعهدات دولت برای استان خوزستان است. این طرح باید با سرعت اجرایی شود تا بخشی از مشکل آب در شهرستان آبادان حل شود.

مختار عنوان کرد: احداث تصفیه خانه باید در اسرع وقت اجرایی شود تا وضعیت آب آن منطقه نیز بهبود پیدا کند. وضعیت آب شیرین کن ها در مناطق روستایی نیز باید در نظر گرفته شود و به سرعت باید نیاز سنجی روستاها به آب شیرین کن ها مشخص و با مکان یابی که انجام میگیرد، شاهد اجرایی شدن آب شیرین کن ها در روستاهای آبادان باشیم.

وی با بیان اینکه آبادان حدود 20هزار مترمکعب کمبود آب دارد، گفت: اگر 150 هزار متر مکعب آب طریق طرح غدیر به آبادان برسد، می توان ادعا کرد که هیچ مخلوط آبی با آب رودخانه بهمنشیر یا کارون انجام نخواهد گرفت اما در غیر این صورت حدود 20 هزار متر مکعب کمبود آب وجود دارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیگیری در خصوص مطالعات سد اروند باید در دستور کار قرار بگیرد. اگر این سد در اروند رود روبه روی فاو و اروند کنار قرار نگیرد، همه نخلستان ها و کشاورزی در آبادان از دهانه اروند رود تا خرمشهر تبدیل به شورستان می شود و وزارت نیرو باید این موضوع را جدی بگیرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار