تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۱۶۷۷۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون فنی سازمان منطقه آزاد اروند:
ارتفاع پل جدید خرمشهر ۲ برابر می شود
معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند از افزایش دو برابری ارتفاع پل شهید جهان آرا خرمشهر خبر داد.

موعود شمخانی شامگاه چهارشنبه در آئین کلنگ زنی سه پروژه عمرانی در خرمشهر اظهار کرد: پل شهید جهان آرای خرمشهر به دلیل ارتفاع کم مانع کشتیرانی در کارون می شود که مقرر شده ارتفاع این پل با طرحی فنی از هفت متر به ۱۴ متر افزایش یابد.

وی افزود: با این اقدام، کشتی ها و شناورهای بالا دستی می توانند در کارون تردد کنند و عاملی در توسعه گردشگری و رونق صنعت کشتی سازی در بالا دست خواهد بود.

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند، احداث سه پل که شامل پل سوم، پل منیخ و افزایش ارتفاع پل شهید جهان آرای خرمشهر به همراه ساحل سازی کارون که اعتباری ۲۰ میلیارد تومانی برای آن تعریف شده است را مجموعه اقداماتی دانست که نقطه تحول در رابطه با کارون در خرمشهر خواهند بود.

شمخانی در ادامه از اجرای طرح های آب و فاضلاب در خرمشهر به عنوان دیگر اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند در راستای احداث زیرساخت های توسعه شهری یاد کرد و به برشماری این اقدات پرداخت.

اجرای طرح فاضلاب مناطق عباره، دوربند شرقی، کوتشیخ و صد دستکاه خرمشهر با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان، ایجاد شبکه آب کوی کارمندان و ایثار باداعتبار ۶ میلیارد تومان و اصلاح پمپاژ فاضلاب بیش از ۱۰ منطقه با صرف اعتباری معادل ۸۵ میلیارد تومان از جمله طرح هایی بود که معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند به آنها اشاره کرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار