تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
کد خبر: ۱۶۷۸۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از سوی منطقه آزاد اروند؛
کارگاه علمی «مناطق آزاد و مشارکت جوامع محلی» برپا شد
کارگاه علمی با موضوع «مناطق آزاد و مشارکت جوامع محلی» از سوی منطقه آزاد اروند توسط «ناصر فکوهی» استاد دانشگاه تهران برگزار شد.

کارگاه علمی «مناطق آزاد و مشارکت جوامع محلی» برپا شد

«مناطق آزاد» یکی از سازوکارهایی است که  ده ها سال است در زمینه بین المللی، در حوزه ای بین مرزهای ملی و قوانین و روابط بین المللی، به وجود آمده‌است. واکنش جوامع محلی به میراث و ثروت سرزمین همواره مورد بحث کارشناسان اجتماعی قرار گرفته است.

 آبادان و خرمشهر طی تاریخ تحولات بسیاری را لمس کردند. با این وجود مردم انتظار دارند در شرایط ایجاد شده ی منطقه آزاد مشارکت کنند. منطقه آزاد نیز امر مشارکت جوامع محلی را بسیار مهم می داند و سعی در نهادینه کردن این امر دارد.

 به همین منظور برای گسترش این فرهنگ و بررسی ابعاد اجتماعی مشارکت جوامع محلی، منطقه آزاد اروند طی کارگاهی علمی با حضور دکتر ناصر فکوهی استاد انسان شناسی دانشگاه تهران، مدیر موسسه انسان شناسی و فرهنگ ابعاد مختلف این موضوع را بررسی کرد.

 همچنین مقرر شد محتوای کارگاه پس از بررسی مجدد و علمی در قالب یک کتاب به همراه دو بخش جدید در آینده نزدیک تدوین و چاپ شود.

 در پایان این کارگاه گواهی شرکت در کارگاه علمی با امضای دکتر فکوهی و مدیر روابط عمومی منطقه آزاد اروند برای شرکت کنندگان صادر شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار