تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۶۸۰۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اظهارات رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر در اولین مجمع سلامت شهرستان شوشتر
خوزنیوز: دکتر فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشکده علوم پزشکی در اولین مجمع سلامت شهرستان شوشتر اظهاراتی را مطرح کرد.

به گزارش خوزنیوز از شوشتر، رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: ۱۰ درصد مرگ و میرها در شوشتر در اثر تصادفات رانندگی است که تقریبا دو برابر میانگین کشوری است؛ پلیس راهنمایی و رانندگی و اداره راه و شهر سازی با تشکیل کمیته ویژه باید این وضعیت را بررسی کنند که چرا آمار تصادفات در شوشتر اینقدر زیاد است؟ مردم نیز با رعایت احتیاط و عمل به توصیه های راهنمایی و رانندگی نقش تاثیرگذاری در این موضوع دارند.

وی افزود: ۴۹ درصد مرگ‌ و میر مردم شوشتر در اثر "بیماری های قلبی و عروقی" است؛ مردم باید بیشتر به خودمراقبتی اهمیت دهند. پیاده روی و ورزش منظم و پرهیز از مصرف چربی و نمک خطر بیماری های قلبی را بسیار کاهش می دهد و مردم باید رعایت این موارد را از خود و خانواده خود شروع کنند.

دکتر فرهاد ابول نژادیان اذعان داشت: ۵ درصد مردم شهرستان شوشتر دچار دیابت هستند؛ با رعایت سبک زندگی سالم و رژیم غذایی مناسب می شود این‌آمار را کاهش داد.

وی ادامه داد: چاقی کودکان در شهرستان شوشتر بیش از میانگین کشوری است؛ خانواده ها باید فرزندانشان را به شرکت در کلاس های ورزشی تشویق و ترغیب کنند و اداره ورزش و جوانان نیز بسترهارا فراهم کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر یادآورشد: کانون های سلامت محله باید تشکیل شود و خانوار ها مرتبا پایش شوند. از مردم شوشتر درخواست می کنیم با یک پویش همگانی بتوانند حداقل در نیمی از محلات شوشتر این کانون ها را تشکیل دهند.

خبرنگار: مریم جلودارپور
:
:
:
آخرین اخبار