تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۱۶۸۳۶۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حضور فراگیر عراقی ها در بازار خوزستان در پی افزایش دلار در ایران / برای خرید ماهی یکی دو هفته در میان به ایران می آیم
با افزایش قیمت دلار در ایران بازار محصولات ایرانی برای عراقی ها جذاب شده چرا که اکنون می توانند با نرخ های پایین تر این محصولات را خریداری کنند و به همین دلیل است که اکنون عراقی ها بیش از پیش در خوزستان مشغول خرید هستند.

عراقی‌هایی را که بیشترشان از بصره و روستاهای اطراف این بندر به خوزستان می‌آیند همه جا می‌توان دید. از رستوران‌ها گرفته تا بازار میوه و گوشت و مرغ و ماهی و مراکز تجاری. به قول آبادانی‌ها قیافه و تیپ‌شان تابلوست. بیشترشان با لباس محلی می‌آیند و آنهایی که لباس اسپرت می‌پوشند از لهجه عربی و سبک کوتاه کردن موی سرشان می‌توان فهمید که از آن طرف آمده‌اند.

از یکی‌شان به‌نام ابوعلی که نزدیک به 50 کیلو ماهی خریده می‌پرسم هرچند وقت یکبار برای خرید به آبادان می‌آید؟ ماهی‌فروش جوانی که اهل رومیله است برایم ترجمه می‌کند: «قبلاً سالی 3 – 2 بار می‌آمدم ولی الان یکی دو هفته درمیان می‌آیم. فاصله‌ای نیست، یک ساعت کمتر تا اینجا راه داریم.»

از زمانی که قیمت دلار در کشور شما رفت بالا برای من و همشهری‌هایم می‌صرفد که برای خرید به ایران بیاییم. هزینه پزشکی اینجا خیلی خیلی ارزان‌تر از کشور خودمان است. همین‌طور بیمارستان‌ و کلینیک‌های اهواز خیلی مجهزتر از بیمارستان‌های ما هستند.

دعوای یکی از مشتری‌ها با ماهی‌فروش جوانی نظرم را به خود جلب می‌کند. وقتی از مشتری که احمد غانمی نام دارد دلیل دعوایشان را جویا می‌شوم، می‌گوید: «اینها انصاف را فراموش کرده‌اند. یادشان رفته که ماهی را به چه قیمتی می‌فروختند. قیمت ماهی صبور از 40 هزار تومان رسیده به 80 هزار تومان. وقتی اعتراض می‌کنیم یا تخفیف می‌خواهیم سگرمه‌هایشان توی هم می‌رود، چرا؟ به این خاطر که اگر ما نخریم بصره‌ای‌ها می‌خرند. ما که با عراقی‌ها مشکل نداریم، همزبان ما هستند و حتی قوم و خویش هم هستیم ولی از زمانی که دلار کشید بالا می‌آیند اینجا و کاسب‌ها هر قیمتی که به آنها می‌گویند، می‌خرند چون به صرف‌شان است.

منبع: کانال روزنامه ایران
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
حسن
|
-
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۰
0
3
نمی دانم ما چه قومی هستیم .انسانیت چقدر قیمت دارد. ورود عراقی ها باید باعث رونق کسب و کار شود آن هم برای همه .ولی باز مثل همیشه آنان که فقیرترند وضعشان بدتر میشود و آنان که شیرترندبیشنر از این در قانون جنگل عایدشان میشود.واین شکاف طبقاتی باز بازتر و خطرناک تر خواهد شد.در آشفتگی بازار چه کسانی سود می کنند.فقط شعارهای اول انقلاب را یاد آور میشوم وبس...انقلاب ما انقلاب پابرهنگان است..و وووو..
ناشناس
|
-
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
عراقی ها هم در جنگ 8ساله تحمیلی سپس دفاع جوانان ما در برابر داعش از عراقی ها و متقابلا" عراقی ها بستن تعرفه گمرکی بر صادرات ما ونیز ااکنون بصورت دزد سر گردنه قاچاقچی خورد وخوراک خوزستانی ها را به یغما میبرند پس افزایش تعرفه چه بوددستبرد نا جوانمردانه انان کمتر از دیگر صدمات این اجاره نشینان ملک وملت این مملکت نیست که به کشوری نو پا بنام عراق دسیسه بازیی راه انداخته شکاف بین دولت ومردم را اشکارا می بینیم
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
خوب میشه به عراقیها که قیافشان تابلوس و زبان فارسیشان هم ضعیف است دوبله بفروشند به ایرانیها همان قیمت که هم برای عراقیها بصرفد وهم برای ما چیزی باقی بماند
:
:
:
آخرین اخبار