تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۱۶۸۴۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برنامه‌های یک تا ۵ ساله برای محوطه تاریخی دستوا شوشتر تدوین شد
سرپرست معاونت میراث فرهنگی خوزستان گفت: برنامه‌هایی یک تا پنج ساله‌ برای حفاظت، مرمت، ساماندهی، پژوهش و معرفی محوطه تاریخی دستوا که یکی از شهرهای دوره الیمائید و اشکانی است، تدوین شد‌.

محمدحسین ارسطو زاده امروز در حاشیه بازدید از محوطه تاریخی شوشتر اظهار داشت: بازدید انجام شده از محوطه‌ تاریخی شوشتر در راستای حفاظت از آنها صورت گرفت.

وی افزود: در این بازدید مقرر شد اقداماتی از قبیل تعیین محدوده، تکمیل اتاق نگهبانی، تثبیت طاق های موجود و روشنایی محوطه در دستور کار قرار بگیرد.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی خوزستان گفت: این معاونت برنامه‌هایی یک تا پنج ساله‌ برای حفاظت، مرمت، ساماندهی، پژوهش و معرفی محوطه تاریخی دستوا که یکی از شهرهای دوره الیمائید و اشکانی است، تدوین و‌ در دستور کار دارد.

وی در ادامه از بازدید شهر گتوند و تپه چغا خبر داد و گفت: در این بازدید از نزدیک مشکلات و تهدید‌هایی که سبب آسیب رساندن به آثار می‌شدند مورد بررسی قرار گرفتند و مقرر شد در اسرع وقت نقشه عرصه و حریم آثار در کوتاه مدت تکمیل شود.

ارسطو زاده  با بیان اینکه با ایجاد عرصه و حریم آثار نه تنها حفاظت خواهند شد بلکه عوامل آسیب‌زا بر طرف می‌شوند، تصریح کرد: طی برنامه ای جامع به نیازهای محوطه تپه چغا رسیدگی و در راستای حفاظت از آن پژوهش‌هایی انجام می‌شود‌.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار