تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۶۸۵۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
420 جانباز خوزستانی دوران دفاع مقدس تعیین درصد شدند
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: 420جانباز خوزستانی دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور گروه کمیسیون پزشکی اعزامی از سازمان متبوع تعیین درصد شدند.

عبدالرضا فرجیان روز شنبه افزود: این تعداد جانبازان در 2 روز اخیر در مرکز توانبخشی جانبازان ضایعه نخاعی اهواز مورد معاینه تخصصی قرار گرفتند و قرار است میزان درصد این جانبازان که برخی از آنان تاکنون تعیین درصد نشده اند به زودی به بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان اعلام شود. 

وی گفت : تلاش بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در حوزه بهداشت و درمان و تیم پزشکان مجرب و متخصص بر این است که کمیسیون بر اساس معاینات و نیز مستندات پزشکی، رسیدگی لازم را انجام دهد.

فرجیان افزود: فعالیت کمیسیون پزشکی اعزامی از تهران، عوارض جانبازی جانبازان بر اثر تیر و ترکش، شیمیایی و اعصاب و روان توسط پزشکان و متخصصان اعصاب و روان، چشم، گوش و حلق و بینی، ارتوپدی، داخلی و پزشک عمومی مورد بررسی قرار داد.

امسال این دومین بار است که کمیسیون پزشکی اعزامی از سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران برای بررسی تعیین درصد تعدادی از جانبازان خوزستان به اهواز سفر می کند.

پارسال نیز تیم کمیسیون پزشکی اعزامی از تهران در چهار مرحله حدود 2 هزار و 100 جانباز خوزستانی را مورد معاینه قرار داد.

استان خوزستان 36هزار و 500 جانباز با درصد های مختلف دارد و مسئولیت رسیدگی به امور رفاهی ، معیشتی و درمانی آنان برعهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

با وجود 30 سال از پایان جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران ، هنوز تعدادی زیادی از جانبازان خوزستانی پس سالها تحمل عوارض مجروحیت و تشکیل پرونده در انتظار تعیین درصد یا تجدید درصد جانبازی هستند.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
غلامرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
0
0
باز هم نشد
:
:
:
آخرین اخبار