تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۱۶۸۸۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاظم نسب تاکیدکرد:
لزوم تامین حق آبه هورالعظیم از کرخه برای جلوگیری از نابودی پرندگان و آبزیان
لزوم تامین حق آبه هورالعظیم از کرخه برای جلوگیری از نابودی پرندگان و آبزیاننماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه استخراج نفت به سبک سنتی و غیر مدرن بر آلودگی زیست محیطی در تالاب هورالعظیم می‌افزاید، گفت: تامین حق آبه هورالعظیم از کرخه الزامی است.

سید جوادکاظم  نسب درباره وضعیت تالاب هورالعظیم در استان خوزستان، گفت:آتش سوزی  در تالاب هورالعظیم در منطقه‌ای که متعلق به کشور عراق است،رخ داده است  و علت اساسی این اتفاقات  نیازمند واکاوی است تا بتوان با عدله کامل دلایل اصلی آتش سوزی در این تالاب را برای احاد مردم  اطلاع رسانی کرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ساماندهی تالاب هورالعظیم نیازمند تامین حقآبه این تالاب بسیار مهم در  استان خوزستان است تا بتوان خلاء منابع آبی را دراین تالاب پرکرد،تصریح کرد:استخراج نفت به طریق سنتی و غیر مدرن در اطراف تالاب هورالعظیم به طور مستقیم به ضرر اکوسیستم زیست محیطی  استان خوزستان است.

وی  بابیان اینکه استخراج نفت در مسیر تالاب هورالعظیم منجر به ضربه  به محیط زیست منطقه  شده است که  پرندگان و ماهیان را نیز در خطر نابودی قرار داده است،بنابراین باید دولت هرچه سریعتر اقدامات فوری برای این نوع معضلات تدارک ببیند،تصریح کرد: 100میلیون دلار در سال گذشته و امسال نیز 150میلیون دلار برای رفع گردو غبار  استان خوزستان درنظر گرفته شده است،بنابراین جادارد هرچه سریعتر برای رفع معضل گردو غبار تمهیداتی در استان  خوزستان در  نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: اگر تمهیداتی برای رفع معضل گردوغبار در  اهواز لحاظ  نشود، بطورحتم بر میزان 345  هکتار  که در محدوده گردو غبار  قرار دارند نیز  افزوده می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس بابیان اینکه استخراج نفت به طریق غیرمدرن  بر آلودگی زیست محیطی در  تالاب هورالعظیم می افزاید،یادآورشد: تامین حق آبه هورالعظیم از کرخه الزامی است.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند اهوازی
|
-
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
0
0
انتقال آب رودخانه های خوزستان به استان های کویری باعث خشک شدن تالاب های هورالعظیم و منصوره و از بین رفتن زمین های کشاورزی شهر های مختلف استان خوزستان شده است که پیامد آن:
1- ایجاد ریز گرد که از بستر روخانه ها، تالاب ها و زمین های کشاورزی خشک شده
2- افزایش دما در خوزستان و کاهش روزهای شرجی که اکوسیستم موجود را تهدید می کند.
3- کاهش شدید کیفیت و کمیت آب آشامیدنی شهرها و روستاهای خوزستان از شمال تا جنوب و شرق تا غرب در گیر آن هستند.
4-از بین رفتن کشاورزی در خوزستان و افزایش شدید نیروهای بیکار
5- کاهش راندمان صنایع همانند اتفاقی که چند روز قبل برای پتروشیمی آبادان و افتاد.
بنابراین مسئولین عزیز تا قبل از این که خوزستان خالی از سکنه، کشاورزی و صنعت شود جلوی انتقال آب را بگیرید.
:
:
:
آخرین اخبار