تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۶۹۰۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اداره‌محیط‌‌زیست به‌‌طور کامل در هندیجان مستقر نشده است
علی‌رغم وعده‌های فراوان هنوز اداره محیط‌ زیست در هندیجان به‌‌طور کامل مستقر نشده و هیچ‌گونه فعالیت اداری در شهرستان ندارد. مردم و فعالان محیط‌ زیست در هندیجان امیدوار هستند هر چه سریع‌تر این اداره به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کند.

مسئولان شهرستان هندیجان با تلاش و زحمات فراوان استقرار اداره محیط‌ زیست هندیجان را پیگیری کردند و توانستند موافقت استقرار این اداره را از اداره‌کل محیط‌ زیست استان خوزستان بگیرند.

موافقت استقرار اداره محیط‌ زیست هندیجان در هفته‌های گذشته اخذ شده و رئیس آن مشخص گردیده اما هنوز این اداره تاکنون نتوانسته فعالیت رسمی خود را آغاز کند. لازم است مسئولان اداره‌کل محیط‌ زیست در استقرار کامل آن تجهیزات آن را تأمین کنند.

معضلات محیط زیستی در هندیجان پایان ندارد

از آنجایی‌ که هندیجان مشکلات محیط‌ زیستی زیادی دارد، خشک شدن رودخانه زهره، از بین رفتن کشاورزی، ایجاد آلودگی‌های دریایی از سوی شرکت‌های پتروشیمی، تلف شدن ماهی‌های رودخانه زهره به‌سبب شوری آب آن از جمله مشکلات مورد هجمه علیه هندیجان است.

نبود مدیریت پسماند، نبود کارخانه بازیافت زباله، ریختن فاضلاب شهری در رودخانه زهره، نابودی و از بین رفتن آبزیان مهم دریایی هندیجان، عدم دریافت حق آلایندگی، مشکلات ریزگردهای اطراف هندیجان، شوره‌‌زار زمین‌های پایین‌‌دست رودخانه زهره از دیگر مشکلات این منطقه است.

علی گلمرادی نماینده مردم بندر هندیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان، اظهار داشت: قرار نیست در سطح شهرستان هندیجان ما شاهد نبود ادارات باشیم، بالاخره شهرستانی تأسیس‌ شده و باید همه امکانات مصرحِ در قانون اساسی در آن قرار داده شود. بر اساس قوانین و ضوابط اداری باید همه ادارات در آن مستقر باشند.

بر اساس قوانین و ضوابط اداری باید همه ادارات در هندیجان مستقر شوند

وی افزود: با توجه به شرایط خاص هندیجان که بسیار محروم و مظلوم است باید به این شهر بیشتر از همه شهرها رسیدگی شود. صلاح نیست هندیجان عقب‌ افتاده امور اداری و سیاسی آن مختل باشد.

نماینده مردم هندیجان، ماهشهر، امیدیه بیان کرد: نباید مشکلات یک شهرستان در شهرهای هم‌جوار انجام شود، ما و شهرستان کمک می‌کنیم و ادارات‌کل استان خوزستان نیز باید همکاری کنند تا اداراتی همچون ثبت‌ اسناد، محیط‌ زیست، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تعزیرات حکومتی و اوقاف و امور خیریه در هندیجان مستقر شوند.

وی گفت: یکی از موضوعات جدی ما در سال 97 استقرار ادارات در سطح شهرستان هندیجان است، ما با جدّیت تمام پیگیر هستیم و امیدواریم همه مدیران‌کل مربوطه با شهرستان محروم هندیجان همکاری لازمه را داشته باشند.

قرار نیست بعد از 15 سال در هندیجان هنوز شاهد نمایندگی ادارات باشیم

گلمرادی عنوان کرد: قرار نیست بعد از 15 سال از شهرستان شدن هندیجان ما هنوز شاهد نمایندگی ادارات باشیم، بالاخره شهرستانی با صلاح‌دید وزارت کشور تأسیس‌ شده بنابراین همه دستگاه‌های دولتی باید در آن مستقر یا ارتقا داده شوند. این حق مردم است.

وی ادامه داد: مسئولان باید حق‌ و حقوق مردم را رعایت و به آن‌ها عمل کنند، چه لزومی دارد ما بعد از این‌‌همه سال از شهرستان شدن هندیجان شاهد نمایندگی ادارات باشیم یا اصلاً ادارات مهم استقرار پیدا نکرده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: استقرار نیافتن ادارات در هندیجان ضعف جدی ادارات‌کل و مدیران آن در استان خوزستان است، اگر مدیران‌کل متعهد، دلسوز و مسئولیت‌‌پذیر بودند ادارات شهرستان هندیجان را بعد از این‌ همه‌ سال که از شهرستان شدن هندیجان می‌گذرد مستقر می‌کردند.

استقرار نیافتن ادارات در هندیجان ضعف جدی ادارات‌کل خوزستان است

وی خاطرنشان کرد: بهانه‌های واهی برای مستقر نکردن ادارات در هندیجان قابل‌ قبول نیست و بیان‌گر بی‌تعهدی و بی‌مسئولیتی ادارات کل خوزستان است، من توصیه می‌کنم در سال 97 تلاش کنند این مشکل مردم هندیجان را رفع کنند و هر جایی که در سطح کشور برای آن‌ها مشکلی رخ دهد بنده کمک می‌کنم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار