تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۱۶۹۴۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مديرعامل شركت توسعه نيشكر و صنايع جانبي خبر داد:
باید جلو خسارت بیشتر به نیشکر گرفته شود
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: باید جلو خسارت بیشتر به نیشکر گرفته شود. کشت و صنعت های نیشکری تحت تاثیر بحران بی آبی قرار گرفتند
باید جلو خسارت بیشتر به نیشکر گرفته شودمدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: باید جلو خسارت بیشتر به نیشکر گرفته شود. کشت و صنعت های نیشکری تحت تاثیر  بحران بی آبی قرار گرفتند.

محمود شمیلی ٢مردادماه در گفت و گو با واحد خبر صدا و سیمای مرکز خوزستان در خصوص کاهش ٣٠ درصدی سهمیه آب نیشکر گفت: در سال جاری شاهد شدیدترین خشکسالی طی ۵٠ سال اخیر در منطقه هستیم.

وی افزود: این خشکسالی تاثیر منفی زیادی در تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی در استان داشته است.

شمیلی با بیان اینکه کشت و صنعت های نیشکری نیز تحت تاثیر این بحران قرار گرفتند، تصریح کرد: با حمایت های استاندار خوزستان تصمیم گرفته شد که کم آبی نیشکر در روزهای آینده مرتفع شود تا بتوانیم قسمتی از خسارتی را که در طی خشکسالی ایجاد شد، جبران کنیم.

طی روزهای گذشته دکتر شریعتی استاندار خوزستان از کشت و صنعت دهخدا بازدید کرد و در جریان خسارت های فراوانی که در اثر بحران خشکسالی در مزارع نیشکر ایجاد شد، قرار گرفت. 

وی در این بازدید بر لزوم حمایت از این صنعت در خوزستان و جلوگیری از به خطر افتادن اشتغال پایدار در هفت کشت وصنعت مجموعه توسعه نیشکر و صنایع جانبی تاکید کرد . 

شریعتی در این بازدید با بیان اینکه در توسعه نیشکر بیش از ۱۸ هزار شغل به صورت مستقیم برای مردم این استان ایجاد شده است ، گفت:شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانی از طرفی در مسیر خودکفایی کشور گام برداشته و وابستگی ما را به خارج کم می نماید و از سوی دیگر اشتغال خیلی خوبی ایجاد کرده است و کارگران شاغل در آن بومی مناطق هستند .

گفتنی است به دلیل بحران آب در کشت و صنعت های نیشکر ، بیش از ۷۰ درصد مزارع نیشکر خسارت دیدند.
:
:
:
آخرین اخبار