تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۶۹۴۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خروج مرغ، ماهی و گوشت قرمز از مرز شلمچه ممنوع شد
معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت:در راستای تنظیم بازار شهرستان های آبادان و خرمشهر خروج انواع ماهی، گوشت قرمز و مرغ از منطقه آزاد اروند توسط گردشگران به مقصد عراق تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

سید علی موسوی اظهار داشت:این ممنوعیت در راستای کنترل روند عرضه و تقاضا و تنظیم بازار در محدوده منطقه آزاد اروند برای گردشگران خارجی و به خصوص گردشگران عراقی که بدون روادید به شهرستان های آبادان و خرمشهر سفر می کنند اعمال می شود.

وی افزود:مسولیت اجرای این مصوبه برعهده فرمانداران شهرستان های آبادان و خرمشهر بعنوان مسئولین ستاد تنظیم بازار است ضمن اینکه این بخش نامه به گمرک، پایانه مرزی شلمچه و نیروی انتظامی ارسال شده است.

موسوی گفت: از آذرماه تاکنون بیش از 400 هزار نفر اتباع خارجی بخصوص hc کشور عراق وارد منطقه آزاد اروند شدند.

وی همچنین گفت:با پیگیری شورای عالی مناطق آزاد و رایزنی انجام شده با سازمان توسعه تجارت و دستور معاون اول رئیس جمهور به زودی سامانه ثبت سفارش کالای مناطق آزاد در منطقه آزاد اروند راه‌اندازی می‌شود.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد افزود:این سامانه فقط در مناطق آزاد ثبت سفارش کالا را بر اساس قوانین مناطق آزاد انجام می‌دهد و کلیه کالاهای همراه مسافر، ماشین آلات تولیدی از طریق این سامانه ثبت سفارش و وارد می شود.

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس واقع شده که شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی رودخانه های اروند رود و کارون قرار دارد. 

این منطقه که در همجواری با کشورهای عراق و کویت واقع است با داشتن ظرفیت حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت اقتصادی ویژه ای برخوردار است.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
0
0
سید علی موسوی
اگراین خبر صحت داشته باشد
و باید این عراقی ها ورودشان به این مملکت ممنوع شود
:
:
:
آخرین اخبار