تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۱۶۹۹۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شوری آب به 200 مزرعه پرورش ماهی خرمشهر خسارت زد
مدیر عامل اتحادیه تعاونی آبزی پروری خرمشهر گفت : شوری آب رودخانه کارون به 200 مزرعه پرورش ماهی خرمشهر خسارت وارد کرد.

احمد شریفات روز سه شنبه میزان خسارت تلفات در چهار هزار هکتار از مزارع پرورش ماهی خرمشهر را 120 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: از هر هکتار حوضچه پرورش ماهی بین سه تا چهار تن ماهی برداشت می شود.

وی کاهش دبی آب رودخانه کارون را از دلایل عمده تلف شدن ماهی در مزارع پرورشی خرمشهر بیان کرد و گفت: کاهش دبی رودخانه کارون موجب پیشروی آب دریا و شور شدن آب حوضچه های ماهی شده که تلف شدن هزاران قطعه ماهی در خرمشهر را به دنبال داشت.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی آبزی پروری خرمشهر اظهار داشت: در ناحیه مجتمع پرورشی شهید احمدیان خرمشهر به دلیل پایین بودن سطح آب و افزایش پساب ناشی از شرکت های کشت و صنعت نیشکر ، آب غیر قابل برداشت و مصرف شده است.

شریفات، با اشاره به بیمه محصولات پرورش ماهی شرکت های آبزی پروری خرمشهر گفت: شرکت بیمه حاضر به پرداخت خسارت های ناشی از خشکسالی و شوری آب نیست و از پرداخت خسارت به پرورش دهندگان ماهی امتناع می کند.

وی در ادامه گفت: شرکت بیمه در مواردی همچون حوادث غیرمترقبه سیل و رطوبت بالای 50 درصدی با تایید سازمان هواشناسی و بیماری های ماهیان پرورشی خسارت را پرداخت می کند.

شریفات از مسئولان ذیربط، فرماندار ویژه خرمشهر، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خواست تا راهکاری برای رفع مشکلات پرورش دهندگان چاره اندیشی کنند.

وی جلوگیری از تلفات ماهی با رهاسازی آب از پشت سد را خواستار شد و گفت: درصورتی که آب از پشت سد به رودخانه کارون رها سازی شود از تلفات ماهیان باقی مانده جلوگیری می شود.

در مجمتع پرورش ماهی شهید احمدیان خرمشهر و پیرامون آن چهار هزار هکتار مزرعه پرورش ماهی وجود دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار