تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۷۰۱۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهبهان محور توسعه در شرق خوزستان است
فرماندار شهرستان بهبهان با اشاره به ظرفیت های شهرستان بهبهان در مباحث گردشگری، اقتصادی و طبیعی گفت: با تکمیل پروژه های در دست اقدام، بهبهان به محور توسعه در شرق خوزستان تبدیل می شود.

محمد حری یکشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به ظرفیت های شهرستان بهبهان در حوزه های گردشگری، طبیعی و اقتصادی اشاره کرد و افزود: یکی از این ظرفیت ها احداث پالایشگاه گاز بیدبلند2 است که هم اکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه این پالایشگاه بزرگترین سرمایه گذاری در خاورمیانه است یادآور شد: بخشی از این پالایشگاه اسفندماه امسال تکمیل می شود و در شهریورماه سال آینده نیز به طور کامل به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار این آزمون در 2 شهرستان بهبهان و تهران برگزار شد ادامه داد: حدود 13هزار نفر برای استخدام در پالایشگاه بیدبلند2 در آزمون شرکت کردند که در نهایت 320 نفر از پذیرفته شدگان به استخدام این پالایشگاه در می آیند.

به گفته حری این پالایشگاه معادل فاز 15 و 16 عسلویه است و ظرفیت بسیاری دارد از همین رو باید به فکر احداث صنایع پایین دستی آن نیز بود.

**توسعه دهکده های توریستی در بهبهان

وی یکی دیگر از ظرفیت های شهرستان بهبهان را مسائل گردشگری دانست و عنوان کرد: بهبهان به دلیل قرار گرفتن در یک موقعیت استراتژیک، قرار داشتن میان سه استان بوشهر کهگلویه و بویراحمد و خوزستان، نزدیکی به استان فارس و موقعیت بکر آب و هوایی دارای پتانسیل های بسیاری است.

وی به توسعه طرح های اشتغالزا با محوریت گردشگری اشاره و یادآور شد: توسعه دهکده های توریستی، احداث بومگردها، طرح های گلخانه ای و رونق جشنواره گل نرگس بخشی از این طرح های در دست اقدام است.

حری در پاسخ به این مطلب که دلیل خشک شدن گل های نرگس در جشنواره سال گذشته چه بوده است توضیح داد: گل نرگس هر چهار الی پنج سال به یک خواب فرو می رود که در آن سال بوته های آن گل نمی کند سال گذشته این اتفاق برای گل های نرگس بهبهان رخ داد.

وی افزود: از سویی دیگر باید توجه داشت که گل نرگس آبیاری نمی شود بلکه آب مورد نیاز خود را از طریق باران تامین می کند. از همین رو کاهش بارش باران تاثیر مستقیمی بر افت کیفیت گل های نرگس دارد.

فرماندار شهرستان بهبهان خاطر نشان کرد: گل نرگس علاوه بر مباحث گردشگری دارای خواص درمانی بسیاری نیز هست از همین رو به دنبال توسعه بخش های پایین دستی آن هستیم و درحال حاضر در 220 هکتار از اراضی شهرستان بهبهان گل نرگس کاشت می شود که در آینده این مقدار به 300 هکتار می رسد.

**لزوم توسعه جاده های بهبهان

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به لزوم توسعه جاده ها در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر جاده سازی در محور بهبهان – رامهرمز به طول 11 و 22 کیلومتر فعال است.

حری اظهار داشت: احداث جاده ورودی از سمت بوشهر به زیدون به طول 2.5 و 6 کیلومتر نیز آغاز شده و بخش عمده از آن امسال به بهره برداری می رسد. تکمیل جاد بهبهان به شیراز یکی دیگر از اولویت های ما است.

به گفته فرماندار بهبهان جاده قدیم اهواز به بههان یکی دیگر از پروژه ها در دست اقدام است. اگرچه مسافت این جاده برابر با جاده جدید است اما سبب کم شدن مسافت بهبهان به ماهشهر و خروج آغاجاری از بن بست می شود.

وی به احداث فرودگاه بهبهان هم گریزی زد و خاطر نشان کرد: مراحل اولیه این طرح به اتمام رسیده و منتظر تایید پدافند هوایی کشور هستیم. احداث این فرودگاه باتوجه به تکمیل پالایشگاه بیدبلند2 در آینده نزدیک یکی از ضرورت های این شهرستان است.

**نقش مهم رسانه ها در بیان مشکلات

حری تزریق روحیه امید و مطالبه گری را 2 نقش مهم رسانه ها دانست و اظهار داشت: رسانه ها نقش مهمی در توسعه یک استان دارند و می توانند علاوه بر نقد مسئولان، یاری رسان آنها در بیان مشکلات باشند.

وی با اشاره به اینکه هدف رسانه ها ایجاد رفاه برای شهروندان است افزود: رسانه ها در بیان نقد در جامعه باید آزادی عمل داشته باشند.

بهبهان ، با وسعتی حدود سه هزار و 195کیلومتر مربع در جنوب غربی خوزستان قرار دارد. شهرستان بهبهان از طرف شمال و شمال شرقی به استان کهگیلویه و بویراحمد و از جنوب به استان بوشهر محدود می‌شود.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
بهبهان یه دشت نرگس داره که اونم شده دلالی و دوشیدن مردم

چند سال پیش اینهمه راه رفتیم اونجا

نه گذاشتن ببنینیم و نه گذاشتن بخریم

اصلا هر کی به هر کی بود

قیمتش بااهواز فرقی نداشت که
دادرس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
0
0
اگر شهري به غير از بهبهان معرفي مي شد جاي سوال بود.
معلوم ديگر استانداربهبهاني همه اعتبارات را مي برند بهبهان .
منم يك رگ بهبهاني دارم استاندار . معاون يك جايي ام نمي كني ؟
فوق ليلسانس مديريت دانشگاه تهران ام . 15 سال سابقه كار دارم . معتقد و متدين به دين اسلام . چشم چشم گوي خوبي هم هستم .درحد معاونت برام كافيه مدير كلي نمي خواه چون مديران اين استان لنگه خود استاندار هستند .اقلا منم چند تا از آشناهام را بيارم كنارم مثل استاندار .
خوزنيوز مطمئنم نشر نمي دهي .
:
:
:
آخرین اخبار