تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۱۷۰۳۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر عامل منطقه آزاد اروند خبر داد:
رفع مشکل مطالبات حق التدریس های منطقه آزاد اروند پیگیری می‌شود
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از پیگیری رفع مشکل مطالبات نیروهای حق التدریس آموزش و پرورش با تعامل سه جانبه میان منطقه آزاد اروند و وزارتخانه های آموزش و پرورش و کار خبر داد.

رفع مشکل مطالبات حق التدریس های منطقه آزاد اروند پیگیری می شود

اسماعیل زمانی در حاشیه برگزاری شورای عالی آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بحث مطالبات حق التدریس های آموزش و پرورش موضوعی ملی است و در این جلسه مصوب شد موضوع بدهی ین نوع کارکنان آموزش و پرورش در منطقه آزاد اروند با همکاری سه جانبه و طی تفاهنامه ای مشترک میان سازمان منطقه آزاد اروند و وزارتخانه های آموزش و پرورش و تعاون کار و رفاه اجتماعی رفع شود.

وی از احداث مرکز رفاهی برای فرهنگیان منطقه آزاد اروند به عنوان یکی از مصوبات این جلسه شورای عالی آموزش و پرورش این منطقه خبر داد و بیان کرد: از جمله مصوباتی که در این جلسه مصوب شد احداث یک مرکز رفاهی برای کارکنان و معلمان آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند است که طرح آن تهیه و با تامین اعتبار به زودی اجرای آن آغاز می شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه به سرانه دانش آموزان منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: سرانه دانش آموزان در منطقه آزاد اروند به نسبت سایر شهرهای کشور بالاتر و رقمی در حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان تصویب شده است که امکان افزایش هم دارد.

همکاری نکردن نوسازی مدارس برای جذب سرانه آموزشی مدارس اروند

مدیر آموزش سازمان منطقه آزاد اروند گفت: به رغم فراهم بودن شرایط تخصیص سرانه آموزشی مدارس منطقه آزاد اروند، به دلیل عدم همکاری سازمان نوسازی این اعتبار به صورت کامل تخصیص نیافته است.

علی ادریسی در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش منطقه آزاد اروند که با ریاست مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، سرانه آموزشی اختصاص داده شده به آموزش و پرورش مدارس منطقه را ۹ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: سازمان منطقه آزاد اروند برای تعمیر و تجهیز مدارس این منطقه آزاد ۹ میلیارد تومان تخصیص داده است که ۵۸ درصد برای آبادان جذب شده است.

ادریسی با تاکید بر فراهم بودن شرایط تخصیص تمام مبلغ، علت عمده جذب نشدن کامل این مبالغ را همکاری نکردن سازمان نوسازی مدارس دانست و توضیح داد: در منطقه آزاد اروند از نظر نیرو و ساز و کار برای تعمیر و تجهیز مدارس مشکل وجود دارد که این انتظار از سازمان نوسازی وجود دارد در عرصه جذب اعتبارات همکاری کند چرا که در صورت عدم همکاری با وجود امکان اختصاص بودجه، امکان تخصیص اعتبار در سال ۹۷ وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه از راه اندازی مدارس دو زبانه در منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: برای مدارس دو زبانه احداث چهار مدرسه دخترانه و پسرانه در دو شهرستان آبادان و خرمشهر دستور کار قرار دارد و مجوزهای آن صادر شده است اما انتظار می رود در جانمایی عدالت اجتماعی و امکان دسترسی یکسان در نظر گرفته شود.

حبیب اله رمضانی، مدیر آموزش و پرورش آبادان نیز در این نشست از جذب 100درصدی ۳۰ درصد اعتبارات  اختصاص یافته سازمان منطقه آزاد به این اداره خبر داد و اظهار کرد: در بحث تعمیر و تجهیز مدارس از مجموع چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان حدود ۳۰ درصد تخصیص داده شده که به صورت ۱۰۰ درصد جذب شده است.

مدیر آموزش و پرورش خرمشهر نیز از جذب دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون اعتبار برای تعمیر و تجهیز مدارس خرمشهر خبر داد.

ناصر علی فر، مبلغ کل اختصاص داده شده به این منظور را سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: از میزان مبلغ تخصیص یافته تاکنون ۲۷۵ دستگاه کولر، هزار و ۴۰۰ دستگاه میز و صندلی و یک هزار و چهارصد عدد تجهیزات خریداری شده که بخشی از آنها توزیع و بخش دیگری هنوز در انبارها وجود دارند اما اعتبارات تجهیز به صورت کامل جذب شده است.

وی همچنین از توسعه یک باب مدرسه در مینوشهر و احداث 6 باب کلاس و همچنین تجهیز و تعمیر ۷۳ کلاس درس در شهرستان خرمشهر خبر داد.

حسن نصاری مدیر آموزش و پرورش اروندکنار نیز از تعمیر و تجهیز ۳۱ مدرسه از ۵۱ مدرسه این شهر با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی اختصاص یافته به این شهر خبر داد.

وی افزود: ۴۲۰ میلیون تومان صرف تجهیز، ۴۲۰ میلیون تومان صرف تعمیرات شده است و ۱۶۰ میلیون تومان نیز برای هنرستان ها و ۸۰ میلیون تومان برای پیش دبستانی های اروند کنار هزینه شد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار