تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۷۰۴۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اسکلت‌بتنی‌کاران در اهواز خواستار افزایش دستمزد شدند
جمعی از اجرا کاران اسکلت بتنی ساختمان در اهواز خواستار پیگیری مسئولان برای افزایش حق الزحمه خود شدند.

شماری از اجرا کاران اسکلت بتنی ساختمان صبح جمعه در مسجد الهادی محله زیتون کارگری اهواز گردهم آمدند تا از مسئولان بخواهند تعدیل حق الزحمه آنها را در دستورکار قرار دهند.

یکی از شرکت کنندگان در این گردهمایی در این باره گفت: نرخ اجرای اسکلت بتنی در ساختمان ها از سال 93 تا کنون نه تنها افزایش پیدا نکرده، بلکه کمتر شده است، این در حالی است که شاهد افزایش قیمت همه کالاها و هزینه ها هستیم.

عباس زمانپور افزود: قیمت هر مترمربع اسکلت بتنی در سال 93 ، 350 هزار ریال بوده که اکنون به 280 هزار ریال کاهش پیدا کرده است و این مساله مشکلات زیادی برای این قشر بوجود آورده است.

وی اضافه کرد: بیش از 300 نفر در اهواز در اجرای اسکلت بتنی اشتغال دارند و با شرکتها، انبوه سازان و سازندگان مسکن همکاری می کنند اما این قشر فاقد تشکل، انجمن و یا اتحادیه هستند به همین دلیل در یک رقابت ناسالم حق افراد تضییع می شود.

زمانپور اظهار داشت: هزینه های این کار از جمله ابزار، مزد کارگر و به ویژه شرایط محیطی چون گرما و گرد و خاک، باعث می شود کار با نرخ موجود تناسبی نداشته باشد و عملا به صرفه نباشد.
وی ادامه داد: به دلیل همین مشکلات هفت ماه است بیکار هستم.

زمانپور گفت: با توجه به اینکه فعالان این حرفه خواسته های صنفی دارند، برای جلوگیری از سوءبرداشتها ترجیح دادیم اولین گردهمایی خود را در مسجد برگزار کنیم و از این طریق صدای خود را به گوش مسئولان برسانیم.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار