تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۱۷۰۵۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آشنایی با اولین مرکز آموزشی و حمایت شغلی معلولین در ایران
خوزنیوز: این روزها گشتی در شهر که می‌زنیم، کم نیستند انسان‌هایی که دارای معلولیت هستند و عده‌ای هم بی‌تعارف آنها را ناتوان می‌خوانند و بر این باورند که دلسوزی برای آنها تنها کاری است که می‌شود در حق‌شان انجام داد. افراد دارای معلولیت قشر عظیمی از جامعه را تشکیل می دهند که بر اساس داده های سازمان جهانی کار 15 درصد از افراد جامعه را در بر می گیرند. مادامی که این قشر عظیم از جامعه طرد شوند و در چرخه اشتغال و تولید قرار نگیرند نه تنها ممکن است به افرادی مصرف کننده تبدیل شوند بلکه فعالیت های اقتصادی و اجتماعی دیگر اعضای خانواده را نیز تحت الشعاع قرار می دهند . همین امر سبب بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه شده و اثرات مهلکی به لحاظ عاطفی و روحی مانند پریشانی، اضطراب، افسردگی و عدم اعتماد به نفس بر فرد دارای معلولیت وارد می نماید.

به گزارش خوزنیوز و به نقل از روابط عمومی موسسه حمایت شغلی و توانبخشی معلولین آبان در اهواز؛ موسسه حمایت شغلی و توانبخشی معلولبن آبان که تحت نظارت سازمان بهزیستی استان خوزستان قرار دارد اولین مرکزی است که در ایران زمینه فعالیت تعدادی از معلولان استان خوزستان را فراهم کرده است. 

پروین فتحعلی پوری مدیر موسسه حمایت شغلی و توانبخشی معلولین آبان در کلانشهر اهواز معتقد است معلولیت جسمی نباید سدی در مسیر زندگی و پیشرفت باشد و در واقع معلولیت نباید منجر به محرومیت و انزوای فرد از کار و زندگی و تحصیل شود.  به همین خاطر با  ایجاد این موسسه زمینه اشتغال تعدادی از معلولان این استان را ایجاد نموده است.

وی خاطر نشان کرد: معلولان جامعه ما باید به جایگاه واقعی خود دست پیدا کنند. معلولیت محدودیت نیست و باید زمینه اشتغال او را فراهم کنیم. زمانی که می بینم توانسته ایم  برای تعدادی از کسانی که دچار معلولیت هستند اشتغال ایجاد کنیم بسیار خوشنود می شویم زیرا معلولان ما بیشتر از اینکه معلولیت آن ها را اذیت کند از نگاه های ترحم آمیزی که به آن ها می شود رنج می برند.

مدیر موسسه حمایت شغلی و توانبخشی معلولین آبان در این زمینه اضافه کرد: این موسسه با ایجاد بستری مناسب برای کارفرمایان و ارائه تسهیلاتی ویژه برای آنان آمادگی خود را برای همکاری دراین زمینه اعلام می دارد.

لازم به ذکر است؛ کارفرمایان می توانند جهت همکاری و آشنایی با تسهیلات ویژه به این موسسه به آدرس اهواز سلطان منش ،کوی طالقانی خیابان 8 پلاک 63 مراجعه  و یا با شماره 09361578210 مدیر روابط عمومی این مرکز جناب آقای طاهرزاده تماس حاصل نمایند.
:
:
:
آخرین اخبار