تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۱۷۰۶۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قرارداد فاينانس ساخت 5 تصفيه خانه فاضلاب در خوزستان به امضا رسید
موافقتنامه طرح های فاينانس احداث تصفيه خانه های جدید فاضلاب در ٥ شهر دیگر خوزستان مبادله شد.

قرارداد فاينانس ساخت 5 تصفيه خانه فاضلاب در خوزستان به امضا رسید

صادق حقيقي پور با اشاره به اجرای تصفیه خانه‌های فاضلاب از محل فاینانس در شهرهای ايذه، انديمشك، شوش، بهبهان و بستان افزود: اين طرح توسط يك شركت بين المللي ايرانی و با جذب سرمايه گذار از كشور چين اجرايي مي شود.

مديرعامل آبفا خوزستان بيان كرد: افق طرح های فاينانس فاضلاب مدرن در اين ٥ شهر خوزستان تا افق طرح ١٤٢٥  پيش بيني شده است. 

حقيقي پور عنوان كرد: اين تصفيه خانه ها از جدیدترين نوع تصفيه فاضلاب هستند که نقش مهمی برای ارتقاء شاخص های بهداشتی و  زيست محيطي در اين ٥ شهر خواهد داشت.

وی با اشاره به استفاده بهينه از پساب فاضلاب تصريح كرد: با توجه به كمبود آب در كشور، حفاظت از منابع آبی لازم است تا نسبت به بازچرخانی پساب فاضلاب شهري براي مصارف مختلف از قبيل صنعت و كشاورزی اقدام شود.

مدير عامل آبفا خوزستان حفاظت از محيط زيست و حرکت در مسیر سازگاری با کم آبی را از سیاست های مهم آبفا استان برشمرد.

حقیقی پور همچنین گفت: اين پروژه ها به روش EPCF با دعوت سرمايه گذاران خارجي به مناقصه گذاشته شد كه يكی از شركت های بين المللي ايراني با یک سرمايه گذار چينی برنده اين مناقصه شد که توافق اجرايي اين پروژه امضاء و بین طرفین مبادله شد.

حقيقي پور با اشاره به اعتبار پروژه فاينانس ٥ طرح اظهار داشت: اين  طرح ها با اعتبار ٥٣ ميليون يورو در 5 شهر بهبهان، انديمشك، ايذه، بستان و شوش آغاز مي شود و حدود ١٣ميليارد و ٥٠٠ ميليون تومان مبلغ ريالي نیز برای بهره برداری ۲ساله بعد از تکمیل طرح نیز در نظر گرفته شده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار