تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۱۷۱۷۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدير جهاد كشاورزي گتوند: وضعيت شوری آب بحراني است
خوزنیوز: مدير جهاد كشاورزي گتوند با اشاره به بحراني بودن وضعيت شوري آب و افزايش املاح آن براي شرب، گفت: در حال حاضر ميزان شوري آب به 1450 ميكروموس رسيده در حالي كه قبلا در فاصله 700 تا 900 ميكروموس بوده است.
 
بيژن تاجوند با بيان اين‌كه ميزان شوري آب براي كشاورزي تا 2000 ميكروموس قابل قبول است، عنوان كرد: اين ميزان در زمينه كشاورزي هنوز قابل بررسي نيست و بعد از برداشت محصولات و با توجه به نوسان ميزان برداشت در مقايسه با سال‌هاي قبل مشخص مي‌شود.
 
وي از شهروندان شهرستان گتوند خواست كه از آب تصفيه‌ها جهت مصرف آب شرب استفاده كنند و افزود: فقط با استفاده از اين دستگاه‌ها بيماري‌هايي كه از املاح منتقل مي‌شود قابل كنترل است.
 
مدير كشاورزي گتوند با اشاره به آزمايش‌هاي سنجش ميزان شوري و املاح آب كه روزانه انجام مي‌شود،  تصريح‌كرد: مديريت سدسازي با ايجاد لوله‌هايي جهت كشيدن املاح و نمك آب اقداماتي انجام داده كه اميدواريم به نتايج خوبي برسد.
 
تاجوند بر لزوم همكاري سازمان آب و برق جهت ارتقاي پرورش شيلات در گتوند تاكيد كرد و گفت: گتوند داراي دو سد است و قابليت پرورش شيلات را به خوبي دارد كه مي‌توانيم پشت سدها شبكه‌هايي براي پرورش آبزيان ايجاد كنيم.
 
به گزارش ایسنا، وي اظهارداشت: با توجه به اين‌كه عمق آب پشت سدها مي‌توان با استفاده از طرح سبدي با قراردادن سبد در داخل آب و پشت سد، آبزيان را در داخل سبد و به‌صورت طبيعي پرورش داد. انجام اين كار در خوزستان در اروند نتايج خوبي به‌دنبال داشته و با هزينه‌هاي كم يك اشتغال بالايي را فقط در پشت سدها خواهيم داشت.
برچسب ها: شوری آب کارون
:
:
:
آخرین اخبار