تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۱۷۱۸۰۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
«نداریم، نیست و نمی‌فروشیم» ارز رایج این روزهای بازار کالای خانه اهواز
وارد بازار که می‌شویم در ظاهر همه‌چیز عادی به نظر می‌رسد و کرکره هیچ مغازه‌ای پایین نیست، اما زمانی که به فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های رسمی مراجعه کنیم، تا آنجایی که امکان دارد کلمات "نداریم"، "نیست"،"نمی‌فروشیم" و موجود نیست را از صاحبان فروشگاه‌ها می‌شنوم.

فروشگاه‌های لوازم‌خانگی مخصوصاً فروش کولرهای دوتیکه و پنجره‌ای با توجه به کاربرد آن‌ها در استان خوزستان شاید در چند ماه گذشته یکی از پرترددترین و شلوغ‌ترین مکان‌های شهر به شمار می‌رفت و خیابان‌ها و کوچه‌های منتهی به این فروشگاه مملو از کارگران حمل بار این فروشگاه‌ها بود اما اکنون رفت‌وآمد نه‌تنها در بازار کالاها خانگی بلکه در کل بازار تحت تأثیر نوسانات ارز و قیمت بازار قرارگرفته است.

وارد بازار که می‌شویم در ظاهر همه‌چیز عادی به نظر می‌رسد و کرکره هیچ مغازه‌ای پایین نیست، اما زمانی که به فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های رسمی مراجعه کنیم، تا آنجایی که امکان دارد کلمات "نداریم"، "نیست"،"نمی‌فروشیم" و موجود نیست و چند روزی موجود نیست را از صاحبان فروشگاه‌ها می‌شنویم.

محمد بابادی یکی از فروشندگان بازار امام است، وی در رابطه با افزایش بی‌سابقه قیمت کالاها در بازار می‌گوید: بنده حدود 25 سال است که در بازار فعالیت می‌کنم و انواع نوسانات ارز را در زمان‌های مختلف تجربه کردم، اما این روزها قیمت بازار بدون نظارت بالا می‌رود.

قیمت کنترل کولر میتسوبیشی 900 هزار تومان

وی افزود: امروز به‌منظور خرید کنترل کولر اسپلیت 26 هزار مارک میتسوبیشی به نمایندگی آن در کیانپارس مراجعه کردم که قیمت آن 900 هزارتومان بود.

این بازاری گفت: برای اطمینان از صحت قیمت به نماینده شرکت میتسوبیشی در تهران زنگ زدم و موضوع را با آن در میان گذاشتم؛ که نماینده شرکت در جواب پیشنهاد داد با همین قیمت خریداری کنم، چراکه ممکن است در روزهای آینده قیمت آن به یک‌میلیون و 600 هزارتومان هم برسد.

بابادی بابیان اینکه اگر فرض بر واردات این مارک کنترل با دلار 15 هزار تومان باشد، تا رسیدن به دست مشتری تا این حد قیمت افزایش پیدا نمی‌کند، عنوان کرد: بنده قیمت کنترل را با دلار 50 هزارتومان هم حساب کردم دیدم از قیمتی که دادند بالاتر است.

کنترل کولر مسجد را قرض کردم

وی با بیان اینکه نمایندگی میتسوبیشی چون انحصاری دست این نمایندگی است از این شرایط سوءاستفاده می‌کند، گفت: تنها نمایندگی کولر میتسوبیشی این وضعیت را دارد و قیمت مابقی کنترل‌ها بین 80 تا 120 هزارتومان است.

بابای بیان کرد: ازآنجایی‌که کنترلی ندارم که کولر منزل را با آن روشن کنم مجبور شدم برای روشن کردن آن کنترل مسجد را قرض بگیرم.

قیمت کالای خارجی متاثر از نوسانات دلار

سعید گمراوی رئیس اتحادیه کالای خانه اهواز در رابطه با افزایش تدریجی قیمت کالاهای خانگی در بازار اظهار کرد: اکنون حدود 50 درصد کالاهای بازار، خارجی است، البته الان در حال کم شدن است چراکه دیگر برای کسی صرف نمی‌کند که کالای خارجی وارد کند.

وی افزود: و 50 درصد دیگر که کالای ایرانی هستند، به‌تدریج قیمت‌ها آن‌ها بالا می‌رود، چراکه بستگی به عملکرد شرکت عرضه‌کننده کالا دارد و زمانی که عرضه کمتر از تقاضا باشد خودبه‌خود قیمت‌ها بالا می‌رود.

رئیس اتحادیه کالای خانه اهواز بیان کرد: درگذشته واردکننده پس از واردات کالای خود را در گمرک اظهار می‌کرد، اما الان قبل از واردات کالا ابتدا باید ثبت سفارش کند و سپس در نوبت دلار معطل شود تا درنهایت کالای موردنظر خود را وارد کند.

گمراوی گفت: واردکننده‌ای که کالای خارجی وارد کرده قطعاً کالای خود را به دلار خریداری کرده و برای فروش کالای خود مجبور است با توجه به نوسانات دلار تصمیم بگیرد تا متضرر نشود.

نوسانات قیمت دلار در روزهای گذشته به بالاترین حد خود رسیده است و کل بازار از کالاهای ضروری تا کالای خانگی را تحت تأثیر خود قرار داده است تا آنجایی که برخی فروشگاه‌ها به شکل نیمه تعطیل درآمده‌اند برخی نیز از شرایط سوءاستفاده کرده و حتی قیمت کالای خرید قدیم خود را باقیمت جدید دست مشتری می‌دهند.
مرجع / فـارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
باید انبارهاشون زیر نظر باشه

برخی از این از خدا بیخبرا توی این شرایط میخوان به بقیه فشار بیاد

اما به اونها هیچ فشاری نیاد، تازه سود بیشتری هم بکنند
مختار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
من برای خرید کولر گازی اقدام کردم و شکایتشون رو به تهران هم

کردم مجبور شدن انبارهاشون رو باز کردن و از اونوقت هر وقت

میرم بازار کاوه تعداد زیادی از اون مارک کولر دست مردم میبینم

مردم هم باید پیگیری کنن مسائل را دیگه

نباید بیخیال باشند تا یکی از غیب بیاد براشون پیگیری کنه
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
هر کی بهتون گفت جنس نیست زنگ بزنید تعزیرات یا سازمان صنعت

و معدن

هست نمیخوان بدهند چون برخی هاشون از ما مردم ایران نیستن

اینها فقط برخی هاشون خداشون پوله و بس

لعنت به برخی جماعت اینطوری

اگه این طور آدما زمان جنگ توی این کشور بودن شک نکنین شکست مون
جلوی عراق قطعی بود

اینها مشتی تن پرور و سود طلب هستن که میخوان

از آب گل الود ماهی بگیرن

جلوشون بایستید

من هر بار به در بسته خوردم بیشتر تلاش کردم و زنگ زدم تهران

مساله کمتر از 48 ساعت حل شده و جنس موجود شده
منیژه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
معنی نداره این حرفها

احتکار میکنن نامردا

یااینکه شکمشون سیره و نمیرن سراغ جنس

وگرنه اگه شفافیت و نظارت باشه و بیفتن به جونشون مطمئن باشین که همه طور جنسی هست

اگرم نباشه ایرانیسش که هست
:
:
:
آخرین اخبار